Jump to content

9mm Kuleisetter dytter kula for langt ned


IBICO

Recommended Posts

Etter mye justering siden jeg ønsket nedpress på 30, så fant jeg ut at uansett hva jeg gjorde ble kula dytta ned til 28. Dette var med "lånte" blykuler rundneset som var kjøpt og ikke egenstøpt som mine. Jeg bruker lee sin cone 124. Da jeg prøvde de lånte kulene ble de presset ned til 28 uansett om jeg fjernet den i midten som presser ned kula. Jeg lurte på om kula kanskje var litt for stor, så jeg sizet den med lee sin 9mm sizer. Skal være 356, men har lest at de kan size litt for mye så de blir 355. Har ikke elektronisk skyvelær, men skal skaffe. Lurte på om noen andre har testet å bruke .357 die for nedpress av kule og fastkrymp på 9mm hylse?

 

Om lee sizer litt for mye ned, så vurderte jeg å skaffe .357 sizer for å få de .356, men da er som sagt problemet med å sette nepresset riktig og krymp av hylsa.

 

Finnes det evt. Bedre die jeg kan bytte til sm vil passe lee turret pressa? Bruker en (tror det er lyman?) powder guard i turret pressa, så gjengene på diene virker universale?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...