Jump to content

Salongrifle


Martin Ruter King

Recommended Posts

Hei :) Jeg fant et par salonger som kunne være aktuelle mtp. pris og mtp. at jeg skal ha ei hagle i tillegg!

Disse har jeg sett på:

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=10200&prodid=9986

Og en "Toz 78 med Redfield 2-7x33 Og lyddemper montert For 3.990 Kr

 

Noen av disse her som er bra?

 

Jeg tenkte at jeg skulle stikke innom jakt & Friluft på gjøvik denne uka og betale en salong så er jeg ferdig med det og får ikke angret :lol: Også kan jeg hente den når jeg får inviglet søknad.

 

Kom gjerne med forslag til flere salonger gidder forresten ikke betale over 3-4 k for ei 22 rifle uten kikkert!!! maks 3-4 med kikkert og evt. lyddemper.. :D Kom med forslag. Er mulig jeg stkker innom imorra og får det unnagjort, så det hadde vært fint med et par tips ;)

Link to comment
Share on other sites

skal man ha bolt så er det vanskelig å komme utenom CZ 452/455. Naboen har en Toz, jalla ift. Brno/CZ.

 

Kamerat av meg har rem 597, han er ikke fornøyd i hele tatt. skikkelig "plastic fantastic" :twisted:

Da liker jeg Ruger 10-22 mye bedre (som jeg har selv)

Link to comment
Share on other sites

Hadde nok uten tvil gått for den malt linka ja.

Den Remington 597 er vel ikke akkurat kjent for å ha den beste presisjonen heller.

Skal du ABSOLUTT ha billig salongrifle hadde jeg ville ha sett på Marlin 925R, den har kjempebra presisjon og kvalitet med tanke på pris.

Også en BSA Sweet 22 3-9x40 på toppen.

Link to comment
Share on other sites

Om du skal ha ei presis salong til trening kan jeg anbefale CZ455 Varmint (Thumbhole) på det varmeste. Har Thumbholen selv, fikk ei pakke med børse, to-fot m/vugge, montasje, 5- og 10-skuddsmagasin og avtrekksjustering til krypfritt 1,3kg for 6k, og gav 700 for en BSA Sweet 22. Herlig børse å trene med, en investering for livet ;)

Link to comment
Share on other sites

Her har da da du trenger http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30026880" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Så kan du heller kjøpa deg ein betre kikkert om nåken år, husk at det er sikkert salongen du kommer til å bruke mest så å kjøpe noko toz drit det hadde fan ikkje eg gjort .

 

Det er jo 17 hmr og ikke 22lr

 

Er bare 1500 for et 22lr løp til den børsa, så har du begge to. Kan bruke 22-løpet i treningssesongen, og 17-løpet i jaktsesongen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en Marlin halvauto og en Remington 597 halvauto. Begge har jeg dårlige erfaringer med. Mye klikk og forkiling. Vanskelig å pusse. Rett og slett lite driftssikre- mener jeg. Derimot har jeg skutt ca 2000 skudd med en CZ 452 Varmint. Den er veldig god og begynner å få satt seg litt nå. Glir lettere og reinere enn da den var ny. Antydning til kryp i avtrekket. Kjøper du hos en forhandler med børsemaker polerer han avtrekket og du har topp salongrifle i manga mange tusen skudd. Sako osv er sikkert enda bedre, men CZ er skikkelige saker og mye salong for pengene. Har også skutt en del med Toz enkelskudds. Solid som bare det. Spørsmålet er om den skal være til jaktrifle-relevant trening eller primært hyggeskyting uten så mye innsats bak hvert skudd som halvauto innbyr til

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Z455 Varmint med dobbel Shultc demper. Var ikke mye lyd fra den gitt.. :lol: MEN.... Brukte Supersonic Remington kuler. Værste spredningen jeg har sett i benk. Er det noen som har erfaringer med ammo til denne børsja..? Hva med Eley Supersonic..?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stort sett hatt dårlige erfaringer med høyhastighetsammunisjon i salongriflene mine. Har hatt to stk, en Anschütz boltrifle og en Rem 597 (ser at noen sier de ikke er kjent for god presisjon, men da må min være en "produksjonsfeil". ;-) ), og det har endt opp med at jeg har brukt subsonic-ammunisjon.

 

Prøv gjerne konkurranseammunisjon. Eley har noe utvalg her:

 

http://schouvapen.no/sitefiles/26/dokumenter/newworldwideproductrange.pdf

 

Dersom du prøver det beste de har å by på, vet du i hvert fall om det er børsa eller deg det står på. :-)

 

Har selv opplevd de beste samlingene med Eley Club. Eley subsonic har også gitt veldig gode samlinger. Det samme har CCI Subsonic gjort og. Stinger derimot... Hagla mi samler bedre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...