Jump to content

Hagle til kort dame..


rakel

Recommended Posts

Driver å prøver noen hagler for tiden.. Lånte meg en sabatti lady hagle kal20. Er veldig fornøyd med hagla, men stokken er alt for lang.. Noen som har noen anbefalinger til kortere modeller? Finnes det juniorhagler? Er litt desperat etter tips til hva jeg kan kjøpe/gjøre :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Da ville jeg tatt en tur i en del våpenbutikker, tafsa og klådd litt på passende hagler, så pratet med fagfolk, om du finner slike der. Så er jeg sikker på at du finner noe som passer.

Det kan også tilpasses stokker så det finnes muligheter.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Kommer helt an på hvordan det gjøres :winke1:

 

En del hagler har jo utskiftbare løp, slik at det kan være mulig for deg å finne ei som du kan få litt kortere løp på (f.eks 66cm istedenfor 71cm) i tillegg til at du kapper ned stokken litt.

 

Har du bestemt deg for brekkhagle, eller kunne ei pumpehagle også være noe for deg?

 

Du bør ta turen til nærmeste butikk, spør om ting,føle på våpen og kanskje stikke til en skytebane/anlegg, der det helt sikkert er noen som er villig til å la deg prøve ett par skudd. :P

Link to comment
Share on other sites

Hei rakel

 

Sabbatti lady er ei fin ei, og balansen pleier ikke å bli så ille de gangene jeg ytterligere har måttet justere kolbelengden til korte skyttere på slike.. På enkelte andre fabrikat har jeg justert fortunghet etter kapping med å lage hulrom under kolbekappa for så å balansere hagla med å fylle passe mengde bly i disse.. Dette hjelper også til å dempe rekyl en smule.

 

Jeg regner med at du skal bruke hagla til jakt og litt trening på banen når du nevner den hagla der.. Derfor vil jeg gjerne slå et slag for sideliggere og be deg se på en Sabatti Sirio i samme kaliber. Dette er en moderne sidebysidehagle, men denn har skjefting av den engelske typen og den er mindre kritisk hva håndplassering angår... At det er ei pen og smekker jakthagle er jo en ekstra bonus... :wink:

Link to comment
Share on other sites

oii..takk for gode svar..Har vel (halveis) bestemt meg for å kjøpe sabattien:) når kolben er 330mm på den, finner jeg nok ikke noe kortere nei..men får tilpasse den litt, så får vi satse på at rypene faller uansett:D ikke greit å være 160 på lesten å ha t-rex-hender attpåtil ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...