Jump to content

lov å frakte rifla med mopeden når 16 år?


hunting4life

Recommended Posts

hei. jeg skal begynne å jakte med Rifle nå når jeg fyller 16, har storviltprøven og alt, og han som jeg jakter med bor 15 min vekk fra meg og er drittlei av å kjøre å hente meg hele tiden. hehe. Jeg får jo snart Mopedlappen, og da lurer jeg på er dette lov å ta med seg rifla med mopeden`?

Link to comment
Share on other sites

Bare en liten historie fra ungdommen: Jeg hadde lånt bort ei hagle til en kompis som skulle skyte gjedde, og jeg fraktet hagla hjem på ryggen mens jeg kjørte MC. Poenget er at jeg ble forbikjørt av en Mazda 626 der det satt ungjenter i baksetet som gjeipet og viste finger'n :twisted:

Villdyret tente selvfølgelig på alle pluggene, og lot magdabilen få et godt forsprang...

Så giret man ned og blåste forbi provokatørene i nærmere 200 :P

 

Lar meg ikke pille på nesa gitt! :wink:

 

 

Regner saken som foreldet, og det er slettes ikke ment som oppfordring til lovbrudd :!:

Link to comment
Share on other sites

ja jeg tror det er lov, men siden jeg er 16 år så er jeg redd politiet vill henge seg opp i det? det som hadde vært greit og vist er om det finnes en lov om dette?

 

Angående lov, så sier den at når man skal frakte våpen i kjøretøy, skal det ikke være lett tilgjengelig, og det kan man ikke si det er når det er i et etui på rykken når man kjører en tohjuling.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...