Jump to content

Wilbur Smith og reell personer???


Purdey

Recommended Posts

Har nå begynt og lese meg opp på Wilbur Smith etter at jg kjøpte Assegai. Ble da såpass fasinert av hvordan han bruker historiske Afrika jegere i sin historie. I Assegai r det jo konkrete personer som han bruker til og fortelle sin historie hvor hovedtema faktisk er Teddy Roosevldts store safari i 1909, han bruker Bla Phillip "Percy" Percival, fredric selous og andre i sin historie.

 

Deretter leste jeg "Oppgjør i Jungelen" Og her slo det meg at denne historien har mange likhetstrekk med "Micky Norton" sin historie. Hvor historien også i en periode er spunnet rundt at hovedpersonen okkuperer en øy i tysk territorium med britisk flagg. Dett var også noe Micky Norton også gjorde og på det tidspunktet skapte betydelig furore internationalt!!!

 

Jeg har nå begynt på "Ung Manns Land" og ser her mange likheter til John " Hunter.

 

Skulle vert intr og vite om dette er tilfelle.

 

Lurer på om jeg må finne ut av dette!

Link to comment
Share on other sites

Wilbur Smith er en hyggelig fyr med god kjennskap og interesse til mye av Afrikas historie. Han har nok i stor grad latt seg inspirere både av hendelser, steder og personer.

 

Fyren er glad i å jakte, men var mest interessert i ørretfiske sist jeg snakket med ham. På Kola av alle steder...!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...