Jump to content

Deler ranch rifle.


SuPer

Recommended Posts

Hei. Da var kjøpetillatelse til ranch rifle i hånda.

Er det noen som har noen gode tips til hvor jeg får tak i bull-barrel, gassblokk, avtrekk m.m.

De hadde bare ett løp på midway, og det var bare tjukt ytterst, akkurat som original target-løpet..

 

Ellers tar eg gjerne imot tips om andre ting som kan være lurt å forandre på for å øke presisjonen.

Fyren på våpen søilen sa at riflen var "garantert å samle 5 tommer på 50 yards" -dette høres jo horribelt dårlig ut.

Nå tror jeg jo gjerne at den stort sett samler bedre enn det da med ok ammo, men noe i nærheten av 1MOA hadde jo ikke vært å forakte..

 

Er det andre her som har gjort lignende?

Link to comment
Share on other sites

Bull barrel som er like tykt hele veien blir vanskelig p.g.a gass blokka. Alt lar seg gjøre.. Men det er mer omfattende enn å bare skifte løp.

 

Du bør heller vurdere å finne en rifle i 580 serien (første siffer i serienummer), bedde, justere avtrekket og montere AccuStrut eller noe tilsvarende.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men ettersom eg allikevel har tenkt å montere lyddemper må eg jo uansett ha ei anna gassblokk, og eg regner med at det går å få kjøpt gassblokker til tjukkere løp?

Men virker denne accustrutsen så kanskje det er et alternativ? Korr får eg den ifra da?

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke bytte gassblokk for å montere ldemper. Men det kan jo være en fordel. Men det er ikke så lett å bygge om eller få tak i ny gassblokker. Dog håper jeg at den jeg har hørt rykte om som skal komme her på berget dukker opp om ikke så lenge.

Skulel gjerne hatt et litt tykkere løp på min ruger også.

Link to comment
Share on other sites

Ikke forvent all verdens presisjon av target utgaven rett ut fra esken..

 

Personlig skjønner jeg ikke helt poenget med den utgaven. Det harmoniske "go-punktet" kan du finne også ved å endre på ammunisjonen. Riflen mangler såppas mange andre "target" egenskaper, at å montere vekt forran gjør den ikke til noe presisjonsvåpen uansett.

 

 

Er litt uenig i det VeT|Us skiver om at med AccuStrut og rekyl buffer, så kan resten av pengene brukes på ammo..

-En avtrekk justering kan man lett gjøre selv. Søk litt i youtube, skal ligge en grei video der. Til filing/polering kan man bruke de fineste dremmel skivene. Man knekker den i to med fingrene slik at man får en rett flate og pusser til man ikke har mer friksjon. Den lille fjæra har jeg tatt fra en penn (litt spesiell type penn riktignok), kan alternativt kjøpes for noen få kroner.

-Bedding er heller ikke nødvendigvis så dyrt. Beddesett kan man få til noen hundrelapper og her er en video som viser hvordan man kan gjøre det; http://www.greatwestgunsmithing.com/minibedding09%20low%20(2).html.

Så alt i alt.. så kan man dra det helt ut og også inkludere dette, til under 500kr ekstra.

 

Såfremt du har en solid kikkert av greit merke, ser jeg ikke noe poeng i rekyl buffer. Den er gjerne litt for tykk til at slutt stykket holder seg oppe etter siste skudd. Så om du kjøper det, så må du nok file den ned litt.. Skulle jeg spart penger til ammo, ville det blitt den ;)

 

 

Skal du virkelig spare penger.. er det vel mest å hente på å ikke kjøpe AccuStrut men å lage den rørbiten selv. Jeg har AccuStrut på min, kostet vel 1000kr med toll og frakt inkludert. Skal ikke all verdens ferdigheter til for å lage en tilsvarende løsning selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...