Jump to content

TEK GPS-peiler for hund


Ranger

Recommended Posts

Et svensk nettsted har begynt å avertere denne for SEK 4500,-. Rekkevidden er oppgitt til 7 miles, den nye Astroen opererer vel med 9,5 miles eller noe. Jeg kan ikke lese noe sted i beskrivelsen av denne at det er kartvisning og sporlogg, er det ikke det så blir den nokså uinteressant egentlig. Kan hende sånt kommer etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Fant en side med test av denne, og det virker som om den prøver å konkurrere med Astro ved å ha andre løsninger enn Astro istedet for å kopiere og prøve å være bedre på noe Garmin er (i mine øyne) verdensledende på - nemlig kartløsninger. Astro er jo tross alt ikke noe annet enn en helt vanlig GPS som Garmin har brukt lang tid på å utvikle og forbedre, som de har smekket en vhf-mottaker inni, og lagd et halsbånd til.

 

TEK er derimot en "crossover" mellom en gps-peiler og et EL-halsbånd, de kaller det vel også TEK dog training device, like mye som dog tracking device. Altså en håndenhet som gir deg mulighet til å se hvor hunden er OG gi den en smell om den gjør noe den ikke skulle ha gjort. Ingen lagring av punkter eller tracks, men en pil som viser hvilken retning hunden er på.

 

At dette skulle føre til at man begynner å selge Astro billigere (les: med tap) har jeg store tvil om...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...