Jump to content

7mm.Rem.mag. ladning.


Vaquero

Recommended Posts

Jeg har noe Vihtavouri N-570. Jeg vurderer å prøve dette på en tung kule som 175 grain.

Jeg har ingen erfaring med dette kruttet, men ellers har jeg prøvd 70 grain MRP-2 med Speer Grand Slam (175 grain) med hastighet 850m/s. N-570 skulle brenne noe tregere, og jeg ser at jeg burde få en full hylse N-570 fra 70-73 grain. Det er lite med tabeller for N-570. Er det noen der ute som har testet noe av dette kruttet i en 7mm.Rem.Mag.? Jeg har planer om å bruke en vanlig Remington 175grain. Core Lock i testen.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Har ladet mye med 570 og retumbo i 7mmRM, er borte på jobb så har ikke data her, men jeg vil ikke være i nærheten når du tester med 75,3gr 570 bak ei 175gr kule.

 

Med retumbo er Max på en 168gr ablr rundt 70-71gr. 72 gir Trykktegn. 71 går gir 925 m/s.

 

Hodgdon sine data for 175gr partition sier Max på 68gr.

 

Retumbo er tregere enn 570.

 

Ikke noe problem å få til dette, bare begynne lavt nok så man er sikker på at man er på riktig side trykkmessig. Øk med 1gr intervaller i samarbeid med kronograf og trykktegn. Tipper du når Max rundt 68-69gr.

Link to comment
Share on other sites

Feil Ladebenken

Retumbo er raskere enn N570 i følge vitavouri sin tabell

http://www.lapua.com/upload/reloading/r ... rt2011.pdf

 

Din ladning på 71 gr Retumbo gir i QL 873 m/sek .Børsa di gir tydeligvis mere hastighet med mindre krutt,Slik er det bare.Min 7mm Rem mag stemmer med hastigheter og jeg får trykktegn nært max i alle ladningene jeg har kjørt i QL.

Quick load er et godt verktøy ,men man kan ikke gå rett på max da rifleløp og kammerdimensjoner,hylse volum kan variere i hvert enkelt tillfelle.

Link to comment
Share on other sites

Parker_Hale.jpg

Jeg la ut denne tråden i 6. august 2011, som tiden flyr!

 

Nå har jeg testet 175 Remington Core Lock med Vv-570, det var den gangen i 2011.

Kula var innkjøpt den gangen for å teste 175 grain i enkelte kruttsorter for å bygge erfaring med ladning.

Den gangen hadde jeg slitt ut originalpipa fra Parker Hale på 24". Jeg byttet til Lothar Walther i 26" (66cm.) Så ville jeg prøve litt Vv-570.

Jeg følte meg litt usikker på Vv-570 og ga bort boksen på 1/2 kg.

 

Kronograf og resultat:

Kule: Rem. Core Lock 175gr.

Krutt: Vv-570 70,0gr.

Hette: federal #LR,Mag.-215

C.O.L. 83,0mm.

Hast. 872m/s. (kronograf ca.4 meter fra munningen).

 

PS.

Originalpipa var utslitt etter 3500 skudd, egentlig et annet kapittel.

 

Jeg ser i mine notater: mye munningsflamme.

 

Jeg gjorde ikke mer enn dette , mulig jeg burde gi Vv-570 en bedre sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...