Jump to content

Grei rifle til praktisk skyting i .223 Rem


stinux

Recommended Posts

Har fått tilbake søknaden min på en halvautomatisk rifle i kaliber .223 Remington i disse dager, og lurer litt på hva jeg skal kjøpe som rimelig og grei inngangbillett til praktisk rifle.

 

Har sett og vurdert Ruger Mini-14, men alle annonsene er jo fjernet fra finn.no (av finn.no) grunnet terroraksjonen på sørlandet. Selv om det muligens kommer restriksjoner på denne riflen til jakt, så blir den vel ikke fjernet fra godkjent-listen for praktisk skyting? Og i så fall, så må jeg jo vurdere hva jeg får tak i av ekstrautstyr i fremtiden hvis jeg kjøper en slik rifle (magasiner, flammedemper, pistolstokk og lignende). En bekjent bruker en Ruger Mini-14 til praktisk skyting, og er fornøyd med denne. Ser at Sandnes Arms selger de med standard tre-stokk til rundt 9000. I tillegg må jeg nok kjøpe inn noen 20/30-skudds magasiner, helst en taktisk stokk med pistolgrep og lignende.

 

Har også sett på diverse AR-15, men de ligger en del høyere i pris. Vil helst holde meg rundt 10 - 12 000 maks i første omgang, så får jeg heller kjøpe noe "bedre" etterhvert... Noen andre forslag enn Mini-14? Og hva er eventuelt lurt av modifiseringer for å gjøre våpnet best mulig til praktisk skyting innen rimelige grenser (pistolgrep, avtrekk etc)?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal ha noe som duger best mulig til praktisk så ville jeg heller kjøpt en AR-15 og modifisert den etterhvert som du har råd.

 

100% enig.

 

Stolpe standard DPMS eller bush med åpne sikter til 11000 ny, matchavtrekk og komp når lommeboka tillater.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...