Jump to content

Hjelp til identifisering av gammel hagle.


Steffiz

Recommended Posts

Vet ikke om dette er rette del av forumet for denne, arrester meg gjerne, men har prøvd å se litt rundt her.

 

Har arvet en gammel hagle fra min avdøde bestefar og lurer veldig på hvilken hagle dette er. Fikk tips fra noen kjente om å prøve å legge den ut her.

 

Har prøvd selv å google litt rundt å kom vel egentlig fram til at dette var en 12-70 og at den var fra rundt 1950 ca. Dette kan godt være helt på jordet.

 

 

2h2k403.jpg

 

2a8roua.jpg

 

sxyeqa.jpg

 

x3bx2x.jpg

 

2u56ii8.jpg

 

r1yipj.jpg

 

ms29hs.jpg

 

Har fjernet de siste tallene av serie nr'et, men det begynner på TG eller IG 4....

 

Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg å finne ut av dette. :)

 

-BareAre-

Link to comment
Share on other sites

På det siste bildet ser det ut som der er stemplet tekst på oversiden av løpene, kan du enten ta et nærbilde av dette eller gjengi teksten ? Den vil nok kune si en del.

Ut fra bildene av baskylen, fargene i flammeherdingen og frontmonterte tennstifter, så er min magefølelse at dette er en spansk hagle, mer eller mindre en kopi av Sauer Suhl 127.

Slike hagler finnes der et utall av varianter av i forskjellige kvaliteter. De er stort sett helt OK brukshagler, men kke i nærheten av originalen. Endel av dem er fremstilt av svakt stål, se nøye etter slark i låsingen.

Ut fra bildene ser den velholdt ut, og tennstiftbøssinger med tre verktøyhull tilsier at det er en av de mer forseggjorte.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...