Jump to content

Min Walther P22 har aldri klikket med demper..


njetnjet

Recommended Posts

Jeg har en Walther P22 med A-Tec demper. Jeg bruker standard CCI ammo, og det som forundrer meg er at mitt våpen aldri har hatt noe form for klikk/ftf/etc. når jeg skyter med demperen på.

 

MEN, når jeg skrur av demperen og skyter uten så skjer det i blant, og til tider ofte at pistolen ikke henter opp neste skudd fra magasinet som gjør at man får et klikk da man plutslig står uten et skudd i kammeret under en serie.

 

Noen som kan forklare meg hvorfor pistolen fungerer knirkefritt med demper, og har mateproblemer uten demper?

 

Pistolen har forøvrig gått rundt 1000 skudd nå.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje demperen bidrar til en anelse mer trykk i kammeret som igjen fører sleiden tilbake med mer kraft? :)

 

Etter å ha søkt litt på nettet så virker det som dette er tilfelle. CCI skal jo funke fint med en p22. Du har vel standard rekyljær antar jeg? Du pusser våpenet, og rengjør magasinene etc?

Link to comment
Share on other sites

Har akkuratt samme problemet, er rett og slett at av og til så er CCI Standard bittelitt forsvak til å dra sleiden helt bak uten å komme langt nok til å huke tak i neste kule. Bruk CCI Stinger uten demper, + er finere funksjon (uten demper), bedre samling og ikkje minst 15cm stikkflamme som er så bred at du ser den selv når du skyter 8)

 

Har vel skutt rundt 2000-2500skudd med min til nå og pusset og rundet litt her og der, men den er fortsatt litt for tung for middels svak ammo. Trener avtrekk osv med demper og Stinger til konkuranse og avbrenning, ellers er den vel egentlig mye brukt for moro skyld med totalt overkill rødpunkt osv :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det tok kun noen små kveldstimer ledsaget av et par kalde pils å få gjennomført det nødvendige.

Runder du av og polerer hanens fremside, den delen av sleidens underside som glir mot hanen, materampa og ørene på avtrekkerens overføringsarm er du i mål med det du trenger å bry deg om.

Jeg brukte ei lita fil, et fint bryne og Dremel med filthode.

Bruk gjerne tannkrem som poleringspasta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...