Jump to content

Tikka T3 i 375 eller 416 Ruger


Explorer

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Tror neppe .375 H&H kan tilpasses denne låskassen. Den blir for lang. Ruger .375 og .416 kan tilpasses. Disse patronene er ikke lenger enn en 30.06 og ikke "feitere i ræva" enn .338 WM, men jeg stiller meg tvilende til at T3 kassen tåler så mye energi.

Link to comment
Share on other sites

.375 og .416 kan tilpasses. Disse patronene er ikke lenger enn en 30.06 og ikke "feitere i ræva" enn .338 WM, men jeg stiller meg tvilende til at T3 kassen tåler så mye energi.

 

Da en bekendt fik lavet sin 9,3x64 fik han grønt lys fra Tikka for dens max tryk på 4400 bar, tror ikke der nogen problemer der, den er langt stærkere end eksempelvis en gammel mauser 98

 

Jeg er mere bekymret for om patronfødning fra magasin går problemfrit med de større patroner, men det kan simple modifikationer sikkert gøre meget ved

Link to comment
Share on other sites

Prøvede i dag med en 375 Ruger med 300 grain Barnes TSX, her kunne sluttstykke overhale hylster midtvejs i magasin, så derfor er rebated rim på denne helt udelukket

 

Det vil sikkert hjælpe med modifikationer af magasin men jeg vil gerne have en der føder korrekt hver gang, kigger derfor på .375x64

Link to comment
Share on other sites

Tror neppe .375 H&H kan tilpasses denne låskassen. Den blir for lang. Ruger .375 og .416 kan tilpasses. Disse patronene er ikke lenger enn en 30.06 og ikke "feitere i ræva" enn .338 WM, men jeg stiller meg tvilende til at T3 kassen tåler så mye energi.

 

Skal ikke diskutere om kassen i T3 tåler så mye energi for det vet jeg ikke, tviler også egentlig. Men 375 ruger er en del fetere over hele fjøla samenlignet med .338. Hadde begge patronen i hånda for noen dager siden og kan si at 375 ruger virket spennende, ville definetivt valgt 375 ruger kontra 375 H&H!

Tror du vil få problemer med "alt" egentlig i T3'n. I mine øyne "waste of time" og "waste of money".. Kjøp deg en egnet børse/objekt som bare trenger noen små justeringer..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...