Jump to content

Pris på brukt Sauer 200 Str.


Mikkel

Recommended Posts

Hei!

 

Tenker på å kjøpe en brukt Sauer 200 i 6,5x55 med 74 cm løp til et langholdsrifle-prosjekt i fremtiden. Hvor mye må man ut med for en pent brukt rifle med et 74 cm løp som har en 3-4 tusen skudds levetid igjen?

 

Er jo endel annonser å se, men der selges rifla stort sett sammen med alt mulig DFS utstyr som ikke er interessant for meg.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å kjøpe en ny 200 STR, men kun kjøpe akkurat det du trenger?

Jeg har netopp gjort det på denne måten.

Siden jeg hadde bestemt meg for en annen stokk en den originale samt at jeg skulle ha kikkert på rifla og derved ikke trengte siktene så kjøpte jeg kun "stålet", altså komplett låskasse med avtrekk, magasin og pipe. Pris på dette ble ca kr 11 000. Da står du fritt til å velge det utstyret du trenger uten å betale for ting du ikke kommer til å bruke.. :wink:

 

Litt info om prosjektet finner du her:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=56348

 

Jeg fant fort ut at det ikke var noen vits i å kjøpe brukt til kr 11 - 12 000, og samtidig få ei pipe som jeg ikke kunne vite 100% nøyaktig hvor mange skudd hadde gått. Det kan fort bli drøye 3 lapper til i regnestykket om pipa må skiftes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...