maxwell Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Hei, Etter første gang å ha skutt den nye revolveren min, oppdaget jeg at den ene hylsa hadde sprukket. Sprekken går nesten langs hele hylsa. Fabrikkammo av typen Sellier & Bellot. Er dette et vanlig problem?
Woff Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Jada, dette skjer forholdsvis ofte og er ikke noe å bekymre seg for!
maxwell Posted July 26, 2011 Author Posted July 26, 2011 Takker for svar I ettertid ser jeg at kammeret også har fått en liten rift pga. dette. Vil det ha noe betydning, er det skadet på noen måte?
vingemutteren Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Rift? I såfall er tønna ødelagt og all skyting må øyeblikkelig stoppes. Men jeg mistenker at du mener ripe , og jegtror nok den egentlig er mere kruttslam enn en faktisk ripe (prøv og puss kammeret litt med børste, om nødvendig med rustfri kammerbørste om det sitter hardt). Forøvrig bruker jeg å lade S&B hylser i 38spc, og hvergang jeg lader, går det en og annen hylse i søppla etter at jeg oppdager nettopp den type sprekk i hylsa som du her nevner (mine bruker som oftest å sprekke i seizing dia, men kan være sprukket under avfyring). Dette bekymrer meg overhode ikke med svake revolverfelt ladninger.
Recommended Posts