Jump to content

Arma Lite, AR-50, Kal. 50 BMG


phoines

Recommended Posts

Ser at Bergen-jf.no, har en Arma Lite, AR-50, Kal. 50 BMG rifle til salgs, og denne har lagt ute en stund på sidene deres. Jeg har hørt at kal. 50 ikke er lovlig i salg i Norge, er det noen som har peiling på hva reglene er rundt dette kaliberet? Ser ganske så heftig ut den riflen :D.

 

http://www.bergen-jf.no/shop.asp?p=27360438&x=&imgGallery=1&imgActive=bilde1

Link to comment
Share on other sites

Står da ikke det minste på den siden om at de har en eneste slik på lager??

Og det står jo den som vil å slke om, få avslag for så å gå rettens vei og prøve rundskrivet, ville igrunnen ikke bli overasket om en da fikk kjøpe. Argumentene som rundskrivet er basert på er mildt sagt tynne..

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at argumentene for å kjøpe er minst like tynne. D.V.S inntil vi har ett godkjent langholdsforbund, med 50 BMG o.l kalibre i klassene sine.

Før dette er det liten eller ingen vits i å kjøre rettsak på akkurat denne saken, men en kan muligens kjøre rettsak på at selve rundskrivet er basert på ett oppkonstruert og særdeles lite sansynligt hendelsesforløp, og som sådan ett brudd på rundskrivsreglene. Spesielt siste rundskriv om kaliber 50 håndvåpen er ett stjerne eksempel på disse reglene. Svada fra ende til annen og med så klinkende klare fakta feil at det er rart han turde skrive det (men med dagens forbundslammelse er det nok ikke så rart like vel). :evil:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Holder storviltkravet (selv om DN mener ingen "seriøse" jegere bruker noe slikt-en helt meningsløs utalelse fra et direktorat som etter min menig er i ferd med å miste bakkekontakten), så det burde være grunn nok.

Nå ordner nok dette seg når den nye forskriften dukker opp, er nok ikke bare for kortpang at det blir en max øvre diameter på prosjektilet.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Bergen-jf.no, har en Arma Lite, AR-50, Kal. 50 BMG rifle til salgs, og denne har lagt ute en stund på sidene deres. Jeg har hørt at kal. 50 ikke er lovlig i salg i Norge, er det noen som har peiling på hva reglene er rundt dette kaliberet? Ser ganske så heftig ut den riflen :D.

 

http://www.bergen-jf.no/shop.asp?p=27360438&x=&imgGallery=1&imgActive=bilde1

Ble litt nysgjerrig på denne jeg også,så når jeg var der inne så spurte jeg om han virkelig solgte denne. Det jeg fikk til svar var...Nei den var bare til pynt på siden da han syntes den tok seg fint ut der :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ser at Bergen-jf.no, har en Arma Lite, AR-50, Kal. 50 BMG rifle til salgs, og denne har lagt ute en stund på sidene deres. Jeg har hørt at kal. 50 ikke er lovlig i salg i Norge, er det noen som har peiling på hva reglene er rundt dette kaliberet? Ser ganske så heftig ut den riflen :D.

 

http://www.bergen-jf.no/shop.asp?p=27360438&x=&imgGallery=1&imgActive=bilde1

Ble litt nysgjerrig på denne jeg også,så når jeg var der inne så spurte jeg om han virkelig solgte denne. Det jeg fikk til svar var...Nei den var bare til pynt på siden da han syntes den tok seg fint ut der :roll:

 

Vanvittig seriøs, han karen der med andre ord :shock:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...