Jump to content

Lyddemper til M98 ?


erik Buås

Recommended Posts

Selv har jeg en Schultz og Larsen TMD 45 Twister på min M98 i 30-06. Demper meget godt og rekylen kjennes ut som en 223. Dessuten er den relativt billig. Fra 1750,- Snakker du med en børsis får du sikkert pakkepris på demper og gjengingsjobb.

Masse andre dempere som passer også,men du må finne ut om du vil ha mest mulig demping eller ha en lettest mulig demper. De lette/små demper mindre,men børsa får en bedre balanse/lettere å bære.

Selv har jeg ikke kappa pipa engang. Den er 60 cm, så med twistern på blir den ganske lang, men ikke mere framtung enn en Tikka Varmint f.eks. Mausern min er ei posteringsbørse så jeg driter i at den er litt i lengste laget. At den er litt framtung ser jeg bare på som en fordel. Blir stødig anlegg i sittende stilling på post! :)

Hva du trenger må du finne ut av selv. Er det ei børse som brukes/bæres på mye bevegelig jakt i kronglete og bratt terreng,så kan det vel være en ide å kappe pipa litt, evt gå for en liten lett demper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...