Jump to content

Rødpunktsikte, nokon bra og rimelige?


Aslakhv

Recommended Posts

Hei, har ei Heym Sr 21 rifle. Kikkerten gjekk i fjor til hel..... og hadde tenkt på eit rødpunktsikte. Er bare korte hold i elgjakta her. Er ikkje mykje rydding ;)

 

Så mitt spørsmål er: Er det nokon som veit om nokon rimelige men funksjonable sikter??

Har ikkje så mykje pengar, tenkte på rundt 2000 kroner, pluss - minus.

 

Mvh Aslak.

Link to comment
Share on other sites

Syns vortexen såg veldig bra ut! Men, korleis er det med montasje?

Følger det med ein slags rail for å montere siktet på ? Etter det gamle siktet har eg bare nokon småbitar av ein rail for å montere på. Veit nokon kvar eg kan finne ein rail til salgs??

Link to comment
Share on other sites

Passar dessa skinnene til alle vanlige jaktrifler? Har ikkje så god råd så vil nødig bestille feil....

 

Ingenting passer til alt men det lages picatinny skinner til de fleste våpen så det burde være en smal sak og ringe litt rundt for og finne ut om noen har inne(eller kan skaffe) skinne som passer heym sr21.

 

Hvis du ikke finner det så kan jo en 1-4x kikkert(millet, leatherwood eller burris) med lys være et godt alternativ.

 

Hvis ikke så passer aimpoint 9000L i vanlige 30mm ringer men den er noe dyrere en 2000.

 

En kompetent børsemaker burde være istand til og montere(tilpasse) en picatinny skinne på en heym hvis du ikke finner noe som passer uten at det koster skjorta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...