Jump to content

Utenlandsjakt og Taxidermist


flanged

Recommended Posts

Er det slik at jaktreise firmaer har faste avtaler med taxidermister i f.eks Afrika eller står mann fritt til å velge taxidermist selv ?

 

Fant denne reklamesnutten på nett:

" target="_blank

og synes arbeidet ser svært bra ut :wink: Kunne godt tenkt meg å engasjere dette firmaet den gang jeg reiser nedover...

 

Har dere jaktreiseoperatører en link til deres taxidermist ? Ps: dette må ikke bli en reklametråd for jaktreiseoperatørens virksomhet, men heller en infotråd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Highveld Taxidermists leverer førsteklasses arbeid ! Jeg har fått stoppet ut en caracal hos dem og maken til montasje skal det letes lenge etter! Jeg var så heldig å felle en for noen år siden og har sett en del utstoppede dyr av denne rasen og mange har ikke lignet grisen (eller egentlig har de vel det....) Det KAN gjøres småfeil ved montering av andre dyr uten at det utgjør all verden, men en bitte liten feil på caracal så er hele montasjen ødelagt. Det er vel som det er med norsk gaupe og amerikansk for de saks skyld. De som KAN det lager flotte montasjer, men det er mange montasjer jeg ikke ville hatt i mitt hus.

Da jeg valgte Highveld sendte jeg ned et bilde av en perfekt utstoppet amerkansk lynx, gav beskjed om at jeg ville ha den montert på eksakt samme vis og at jeg ville ha bilde av den ferdige montasjen før de sendte den. Da jeg omsider fikk bilde ble jeg positivt overasket, den var montert akkurat som de fikk beskjed om og da jeg fikk den hjem fikk jeg virkelig sett hvilket flott arbeid de hadde gjort.

Det er dog et par minus med Highveld, de var svindyre (men verd hver krone) og de har en SYK backlogg og du må påregne 2-3års ventetid. Taxidermisten jeg normalt bruker har trofeene klar til sending etter 4 mnd. Han leverer flotte montasjer av alt, men hadde et par caracaler da jeg besøkte ham, men de var ikke fine....

Forøvrig kan det nevnes at Highveld har skiftet spedisjonsfirma for hjemsendelse og det er første gang jeg har blitt positivt overasket når det gjelder speditør som taxidermister har avtale med. 300 USD for flyfrakt til Oslo. Ikke gærnt for en kasse på 0,7 kubm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...