Jump to content

Demper på 458 Lott


blundby

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe 458 lott pipe til min R8 lux. Tenker på å kjøpe rekyldemper (tungsten) innlegg til kolben (hører omlag 20% reduksjon i opplevd rekyl) og å montere en solid og kort lyddemper (primært for å redusere rekyl). Hvilken effekt vil en demper ha på et slikt kaliber? Slik jeg forstår det reduserer lyddempere rekyl ved å stoppe kruttgassen fra å blåse fremover. Rent hypotetisk, dersom all kruttgassen stoppes i demperen vil jeg med en 500 grain kule foran 90 grain krutt oppnå i underkant av 15-17% rekyl reduksjon? (500 grain som blåses ut av løpet g ikke 590)

 

Lurer også på hvordan R8 mekanismen og standard stokken vil takle rekyl kreftene fra dette kaliberet? Noen som har erfaringer?

 

I tillegg vurderer jeg Aimpoint CM4 fremfor kikkert ettersom dette ikke akkurat vil være for skyting på lengre hold enn 150 m. Skal brukes på elgjakt.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en 458 Lott med demper for noen år siden. Det funket veldig bra :D Det var en standard Rem 700. Kappet pipa til minimum og satte på en Hausken Titan demper. Ut fra andre rifler ble den omtrent som en 375H&H å skyte med. I tillegg ble smellen noe helt annet. Ble veldig populær hos PH`en når de slapp øresus :lol: 405 grain kuler foran litt N110 krutt ga en stille og morsom ladning også 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...