Jump to content

Bedding i løpskanalen på skjefte


Joggen

Recommended Posts

Kjøpte et flott Mcmillan skjefte på Ebay her forleden. Det var veldig bra beddet, men det var også beddet på 2 pungt i løpskanalen også. Har ikke sett, eller prøvd det før på mine rifler, så jeg lurer på om noen har erfaring med det?. Om det er noen vits i det?, eller om jeg skal slipe det bort. Jeg har alltid hatt frittflytende piper på mine rifler(uten den beddingen i løpskanalen på skjeftet). Riflen er en Waetherby Mark V i 375 H&H. Klart jeg skal eventuellt prøve det sjøl på banen også, om det har noe for seg.

Link to comment
Share on other sites

Det er diskusjoner på nettet om emnet. Jeg har tro på bedding ut til balansepunktet på løpet hvis du har et tungt løp for å forhindre "henging". Med et vanlig lett løp ser ikke jeg vitsen ihvertfall, det er mine 2 cent.

 

Prøv den på banen, går den som den skal uten at du gjør noe, greit. Gjør den ikke det så sliper du bort punktene på løpet og kan også anbefale å bedde mekanismen på nytt da det kan være forskjeller på din mekanisme og forrige eier sin.

Link to comment
Share on other sites

Bli vel mest jakt da, å litt kose skyting på banen for å trene litt inni mellom. Blir presisjonen bedre eller at d ikke gjør noe, kan denne beddingen bare være som den er. Men aner ikke åssen en kan påvirke presisjonen på enten godt eller vondt. Hva mener dere?.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...