Jump to content

fugle kombi..


Stian88

Recommended Posts

Du blir nødt til å betale moms hvis den koster 6000 eller over. Uanset om den er brukt eller nytt.

Hvis en vare koster mindre enn 3000.- kr og du har oppholdt i landet( du skal eksporter fra, du må føre varen ut av landet selv) i mindre enn 24 timer, er dette fritatt for mva. Hvis du kan dokumentere at du har oppholdt deg i landet i mer enn 24 timer er grensen 6000.- kr.

 

Hvis du importerer direkte fra utlandet( uten å føre varen ut av landet selv) skal du betale mva uansett.

 

Hva fuglekombi angår, så finnes det ganske mange her hjemme også. Poenger jeg setter som argumenter er at det er enten hakemontasje eller svingmontasje til evt optikk. Deretter følger trangborring, i de aller fleste tilfellene er trangborringen altfor hard, for fuglejakt mener jeg at 1/4 choke er mer enn trangt nok, og heller mer til imp.cyl. 1/1 choke er ubrukelig på fuglejakt. jeg har kun politisk ukorrekte patroner som referanse, men leser at alternativene er ennå mer tettskutt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...