Jump to content

Villsvinjakt i Sverige


villmannen

Recommended Posts

Min erfaring på dette området er at kvalitet koster litt. De gode plassene fòrer hele året, og bytter fòr etter årstiden, f.eks om sommeren når det er mat i skogen legges det frem "snacks". Overvåking av terrenget og ferske spor for å plassere jegerne der det er størst sjanse for å se gris er vanlig. Og glem ikke at de bør ha tilgang på ettersøkshund som har trening på blodspor etter gris. Det er slett ikke alle hunder som er trent på "vanlig" norsk vilt som interesserer seg for gris. Du har ikke lyst til å gå uten hund etter påskutt gris i skogen nattestider.

Link to comment
Share on other sites

Prøv denne:

 

http://www.skogsaktiviteter.se/index.html

 

 

Vildsvinsbutiken har et frynsete rykte for å drive massesalg av dårlig jakt. Har ikke vært akkurat der selv, så dette er ikke min påstand, kun et rykte jeg har hørt fra flere kanter.

 

synes det var dårlig av han å plassere oss ut midt i kjukkeste skauen når det ble så mørkt så ikke kaffekoppen engang. men sikkert fint der når det er litt snø på bakken eller på en litt mer åpen post

Link to comment
Share on other sites

Og glem ikke at de bør ha tilgang på ettersøkshund som har trening på blodspor etter gris. Det er slett ikke alle hunder som er trent på "vanlig" norsk vilt som interesserer seg for gris. Du har ikke lyst til å gå uten hund etter påskutt gris i skogen nattestider.
Litt (veldig) OT, men jeg trente bikkja mi kun på storfeblod, mens på godkjenningsprøven ble det brukt svineblod. Merka ikke noe forskjell på bikkja, den gikk bra den.

Enda mer OT: Her driver bikkja og forbereder seg på villsvinettersøk:

http://img532.imageshack.us/my.php?imag ... 616iu9.flv

Bikkja er en svenskeimport, og jeg har ennå ikke fortalt den at vi ikke har villsvin her, så det kommer til å bli en nedtur. Noen som vet en skånsom måte å fortelle det på?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ser at denne tråden er ganske gammel, men har litt å føye til angående villsvinbutikken som blir nevnt i denne tråden. Va

Vært der to ganger og må si det er utrolig dårlig opplegg. Første turen var egentlig grei, men vi fikk ikke skutt noe på grunn av at vi ble satt ut i bekmørket å så absolutt ingenting. Vi ga det en sjangs til, men endte opp med samme visa igjen. Fikk beskjed om at åtelyset burde være av for at grisen skulle komme frem, men da var det jo ikke sjans å se en dritt allikevel.

 

Andre gangen vi var der så møtte ikke arrangøren opp heller, di ringte bare for å sjekke hvordan første natten hadde gått. Så alt i alt så må jeg dessverre si at jeg anbefaler alle å holde seg unna villsvin butikken i åsjunga. Også kjent som www.villsvin.se.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan bli med meg på tur om dere vil.

Vi har et område i Motala på 142 Hektar. Der har vi fire åteplasser med masse aktivitet på alle plassene.

Vi arrangerer turer fra tid til annen for å spe på kassa til jaktlaget, slik at vi kan holde høy kvalitet og aktivitet på foring e.t.c.

 

Sjekk http://www.galtefeber.no og send meg en PM dersom dette frister.

Link to comment
Share on other sites

Går helt fint det, jeg har jaktet noen ganger i oktober.

 

Det som er fint på høsten er at du evt kan få sjanser på andre vilt også, hvis du får lov til å jakte mer enn bare grisen.

F eks postering på rådyr på morgenen, og svin på kvelden. Helt knall !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...