Jump to content

Dillon XL650 Høyde på strong mount.


JegerBomX4

Recommended Posts

Jeg får levert en ny 650 25. juni, og har planer om å montere dette i våpenrom i kjeller. Men her er jo ikke full takhøyde, bare nesten. - Så det jeg lurer på er om noen kan måle 650 på strong mount, fra benkeplaten til toppen av hylsemater. Det er altså et spørsmål om hvor mye luft jeg trenger over benkeplata.

 

 

På forhånd takk for hjelpen! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig valgte å ikke bruke strong mount på min. Syntes det ble for høyt da jeg satt å dro i spaken. Valgte heller å kjøpe rullehåndtak i stedenfor. Hvis du ikke har prøvd dette ut så ville jeg ha testet først uten. Men det er jo smak og behag hvor høyt/lavt en sitter når en lader. Jeg fikk i hvertfall en mer behagelig lade stilling da jeg monterte pressa rett på benken. Som de sier over her så løfter du pressa nesten 20 cm.

Link to comment
Share on other sites

Står og lader, jeg også.

Det kommer jo litt an på høyden på benkeplata og hvor høy man er selv.

Benkeplata mi er 90 cm. over golvet, noe som gir passe arbeidshøyde for meg.

Her må man finne den gunstigste arbeidshøyden for seg selv, men det er greit om ikke pressa er så høyt montert at man ikke kan ta en kikk ned i hylsene under ladingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...