Jump to content

Tilbud på A bolt / X Bolt


Roall

Recommended Posts

Har fått et tilbud på en ny:

 

Browning A bolt SS 6,5x55

Meopta Meostar 3-12x56, opplyst ret. 4

A-tec lyddemper (tror det var)

Tofot

 

ferdig montert!

Pris 20000,-

 

evt. legge i ca 2000,- for en Browning X bolt SS 308W

 

Skal brukes til storfugl, rev, rådyr, hjort, elg og sel.

 

Kan jeg forvente noe bedre til denne prisen :?:

Link to comment
Share on other sites

Pakken er helt OK, god rifle med god optikk.

 

Ad kaliber, begge gjør jobben til bruksfeltene dine, velg det du føler er riktigst for deg.

 

Og hva er egentlig å foretrekke, har det egentlig noen praktisk betydning angående kjøling..

Ikke i jaktsammenheng. Det gir en større kjøleflate med minimalt tap av stivhet, og det sparer litt vekt, mendet gir ikke merkbart utslag med mindre du ligger på banen og skyter lange serier. Og er riflen beddet med frilagt pipe får du ikke utslag der heller.

Men personlig liker jeg utseendet på flutede piper, da :wink: Du får vurdere om du synes det er verdt 2.000,- ekstra.

Link to comment
Share on other sites

SIKRINGEN! på en x bolt låses bolten når den er sikret og for og åpne boldet må man presse inn en knapp påtoppen av hevarmen, altså man kan tømme våpenet sikret.

 

på en a bolt låses også bolten men her må man avsikre for og åpne.

 

 

 

 

montasjen bruker 4 skruer istede for 2.

 

 

 

 

kolbekppen er ny og forbedret( og ja den virker!)

 

 

 

cotingen på stokken er en av de beste cotingene på markede.

 

 

 

nå vet ikke jeg hvordan avtrekket på a bolt er, men jeg tviler på av det er like bra som på x bolten.

Link to comment
Share on other sites

Om en horer opp en a-bolt med http://www.midwayusa.com/viewProduct/?productNumber=222337 og http://www.midwayusa.com/viewproduct/?productnumber=748918 så er nok avtrekket minst like bra på a-bolten og kolbekappa likeså :)

 

Poenget mitt er at en ikke skal se seg blind på reklamevideoene til Browning. Jeg synes forøvrig at magasinløsningen på a-bolt er helt super. Enkelt å etterfylle magasinet med en hånd på børsa uten å måtte knote med å putte inn patronene i utkasteråpningen. Og ja jeg veit at du ersa er veldig glad i x-bolten som du svei av konfirmasjonspengene dine på :winke1:

Link to comment
Share on other sites

SIKRINGEN! på en x bolt låses bolten når den er sikret og for og åpne boldet må man presse inn en knapp påtoppen av hevarmen, altså man kan tømme våpenet sikret.

på en a bolt låses også bolten men her må man avsikre for og åpne.

nå vet ikke jeg hvordan avtrekket på a bolt er, men jeg tviler på av det er like bra som på x bolten.

 

Så det er ein fordel å få ein ekstra knapp på sluttstykket for å kunne tømme våpnet sikkert? Ein ekstra knapp er ein eller fleire deler som har potensiale til å ryke på verst tenkeleg øyrblikk.

Ser egentleg ikkje kva som er farlig med å ta 1 patron ut av kammeretmed usikra gevær, resten av patronene ligg tross alt i magasinet som ein kan ta ut.

 

Avtrekket på min A-bolt var hardt fra fabrikken. Men med gode justeringsmoglegheiter!

Link to comment
Share on other sites

Har traktert min a-bolt på vinterjakt i over 20 minus, men har ikke helt sett behovet for ekstra leamikk i sluttstykket som kan fryse når en minst ønsker det. Klarer ikke helt å se hvordan en kan klare å skyte vådeskudd ved tømming av kammer pga tykke hansker? Er vel ikke større sjangse for at en har fingern på avtrekkeren da?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...