Jump to content

Pistol&Revolver


Tord Martin

Recommended Posts

Som han spurte tidligere, hva er planen din? Ha en .22 til konkurranser, med en mulighet for å treffe noe mer enn grushaugen bak skivene? I så fall, bruk de lappene det koster på et skikkelig matchvåpen..! Brukt for den saks skyld, bare ikke kjøp noe piss som er brukandes til alt annet enn å skyte med..!

 

Så kjøper du deg en 686 når du får råd til det, og driter oppi .32.. Det er bare for spesielt intresserte, du kan like gjerne bruke 686n til grovskytingen også..!

Link to comment
Share on other sites

Brukt for den saks skyld, bare ikke kjøp noe piss

HELT enig i den!

Men som du sier: HVA skal skytes? (En .32 er selvsagt uunværlig for en baneskytter! Å kalle norske baneskyttere for 'spesielt intresserte' er ikke akkurat gjennomtenkt..)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er da baneskytter selv..! Men jeg skyter stort sett finpistol der... Så skyter jeg militær, og revolver felt, og ppc1500! Får vel nok baneskyting fra ppcen med grove våpen..!

 

Er ikke så mange der jeg skyter som bruker .32 på bane.. og de som faktisk skyter det er nesten aldri å se, så for min del er de da spesielt intresserte..! Det var ikke meningen å rakke ned på dere..! :P

Link to comment
Share on other sites

Så kjøper du deg en 686 når du får råd til det, og driter oppi .32.. Det er bare for spesielt intresserte, du kan like gjerne bruke 686n til grovskytingen også..!

Ja du kan bruke 686 på bane. Men du kan ikke regne med å hevde deg. Spesielt på hurtig grov...

Link to comment
Share on other sites

Så du mener alle som ikke har som uttrykt ambisjon å bli norgesmester skal droppe å kjøpe seg en matchpistol i .32? Unnskyld at jeg sier det, men det syns jeg blir for dumt.

 

Etter min mening bør man kjøpe det beste våpenet man har råd til til den skytingen man har lyst til å drive med. Og skal man skyte grov, hurtig grov og grovfelt vil det for flestes vedkommende være en fordel å satse på et skikkelig matchvåpen i .32 S&W Long WC. Dersom man velger å skyte disse øvelsene med militærpistol og/eller feltrevolver, gir man seg sjøl et handikapp som vil gjøre det bortimot umulig å skyte så bra som man har potensiale til. Og da kan skytingen fort bli mere frustrerende enn morsom. Og vi skyter vel fordi vi syns det er moro? Det gjør iallfall jeg! Og det er morsommere dersom jeg skyter bra...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...