Jump to content

Nybegynner Bue?


Litago

Recommended Posts

tenkte og kjøpe meg en nybegynner bue

noen som har evt noe tips?

har selv sett på 2 stk Bear Archery Charge og Pse Stinger alle skal være Ready to hunt buer

eller evt Bear Archery Strike

 

Buen må være Ready to hunt utgaver

 

takker for evt svar jeg får :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Du sparer ein del ved å handle frå USA så lenge du veit ka du skal kjøpe. Da blir fort dyrt hvis du kjøper feil eit par ganger. Den buen med frakt til Norge koster deg ca 3900kr + fortolling. Hvis du kjøper frå han, bør du også kjøpe piler og relase frå han for å slippe litt frakt. Då vil da koste deg ca 5000kr for bue, release og 12 piler, da er eit godt kjøp meiner eg. Du kan jo ringe dei norske forhandlerne og spør etter tilbud på samme pakken. :D

Link to comment
Share on other sites

skal ta og snakke med de norske forhandlerene ikke noe tvil om at PSE er et meget bra merke!

men buen jeg orginalt vil ha koster jo over 9k her i landet

og det er vel ganske mye penger med tanke på hva den vil koste fra usa

 

http://jaktkompaniet.no/product.php?id_product=1

 

vist du eller noen andre finner denne Rth utgaven i utland så skrik for all del ut! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Eneste problemet med å kjøpe bue over nettet, er at man ikke kan prøve "en størrelse over/under" og se om man har valgt de riktige målene. Bue-høyden, dralengde, dravekt, brace-høyde, single/double cam. etc. etc. + Diverse setups med demping og slikt.... Noe kan man måle seg til, men jeg som førstegangskjøper tar ikks sjansen på å kjøpe via estimater og ymse mål.

Håper det snart blir lov å jakte med bue i Norge, og at det kommer flere forhandlere som har peiling og der man kan "prøve" buene i butikk med godt utvalg.

Link to comment
Share on other sites

Bear sine RTH buer er kjempebra buer til både trening og jakt. Espen og Bård på jaktkompaniet vet det meste om Bear buene og hvordan rigge opp buer. De har et verksted med topp moderne buepresse og alt av verktøy fpr å rigge opp buer. På Steinkjer driver jo Espen en bueklubb også. Jaktkompaniet skal opp til Snåsa på Snåsadagene til helga med buer og bueutstyr. Blir visst mulig å prøve skyte buer der oppe også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...