Jump to content

Nummer på våpenskap


Harefrøken

Recommended Posts

Jeg skal levere våpensøknad i morgen,men kan ikke finne noe som ser ut som et nummer på våpenskapet og har heller ikke kvittering. Det er en lapp i døra hvor det står bl.a merkenavnet, og det står et nummer, XXX/04. Er dette nummeret til våpenskapet?

 

Hva skal jeg ellers huske å ha med...? Medlemskort for skytterlaget, er det nødvendig? Jegeravgiftskortet?

 

Jeg har våpenkort fra før. Stemmer det at jeg kan levere inn søknad på 3 forskjellige våpen/kaliber på én avgift?

Hva om jeg finner ut at det ene kaliberet jeg søker på heller skal være et løp osv til sånn systemvåpen? Vil det være uproblematisk å gjøre om fra innvilget søknad om våpen til søknad om våpendel?

Link to comment
Share on other sites

Kryss ja på at du har våpenskap, trenger ikke dokumentere det. Skriv inn ditt tidligere våpenkort nr. Legg ved jegeravgiftskortet, eller diplomet. Har søkt på 2 våpen på en avgift, og det Gikk helt fint. 3 går vel og bra det. Om det blir problem med våpen eller våpendel vet jeg ikke, men man skulle ikke tru det bydde på problemer.

Link to comment
Share on other sites

Du skal da ikke trenge noe nummer på våpenskap? Det er bare en ja/nei avhukning på søknaden.

Hvis du skal søke på jaktvåpen trenger du kun kopi av betalt jegeravgiftskort for 2011 og selve søknaden.

Til konkurransevåpen trenger du mer.

 

Ja du betaler det samme om du leverer inn 1 eller fler.

 

Om du kan gjøre om en søknad kommer an på våpenkontoret, men i utgangspunktet er en søknad en søknad og du må regne med å søke på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...