Jump to content

Beretta A390 ST


Torgersen

Recommended Posts

Var og hentet meg en meget pen Beretta halvauto i dag. Flott våpen, men det er desverre litt lite fall på kolben til at jeg skal få øyet skikkelig ned på skinna i bakkant. Har lest litt på nett at det skal finnes shimser, altså mellomstykker mellom kolbe/låskasse, som endrer fallet. Er det noen som har erfaring med slik shimsing, og eventuellt kan tipse meg om hvor jeg kan få tak i noe slikt? Mener jeg har lest at shimsene er de samme til 390 og dagens 391.

Link to comment
Share on other sites

har hatt ei slik børse for en del år siden. det er ei plastplate mellom kolben og alu kassa. den kan monteres/snus i 4 forskj retninger. har du behov for mere justering så må du kjøpe ei anna plate.org plata har som regel nok muligheter.trenger du mer justering så snakk med forhandleren din.

Link to comment
Share on other sites

har hatt ei slik børse for en del år siden. det er ei plastplate mellom kolben og alu kassa. den kan monteres/snus i 4 forskj retninger. har du behov for mere justering så må du kjøpe ei anna plate.org plata har som regel nok muligheter.trenger du mer justering så snakk med forhandleren din.

 

Takk for tips! Tok akkurat mot til meg og demonterte stokken, etter at jeg fant manualen for denne hagla på nettet. Det er akkurat som du sier, 4 muligheter med platene. Min hagle var satt opp med lavest fall, og for linksskytter... Ikke rart det føltes snodig! Fikk snudd på shimsene, og oppnådde 60 mm fall og korrekt cast. Hagla sitter nå fint som snus! Funksjonelt system!

Link to comment
Share on other sites

Hvis stokken er satt opp til linksskyttere,såkan det hende sikringen er for venstrehendte også. Den kan også snues.

 

Sikringen var satt opp korrekt, altså til høyrehåndsskyting. Vet ikke helt hva som var gjort tidligere, shimsene var også montert feil i forhold til hverandre. Ble som sagt mye bedre, skal nå bestille meg en tykkere kolbekappe i gummi (26 mm), så er jeg nok helt i mål. Takk for innspill!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei har lurt på dette med shims på disse haglene, er det slik at med uten shims så er stokken høyest? shimser man kun for å få mere fall ved hel?

Fins det eventuelt shims som er tykkere i bunn slik at man kan få høyere stokk og mindre fall, for jeg kan ikke skjønne at noen syns at standard oppsettet er for høyt i utgangspunktet på slike hagler for de aller fleste har jo alt for lav stokk med for mye fall.

Link to comment
Share on other sites

Den leveres med en plastplate mellom stokken og låskassa, og en skive som passe inn i stokken. Denne skiven har et eksentrisk hull.

 

Disse ti skivene kan monteres på fire forskjellige måter. Bare husk at de må monteres slik som de hører sammen. De fire måtene er høy-høyre, lav-høyre, høy-venstre og lav-venstre. Mener å huske det står merket med 55 0g 60, SX og DX. 60, mener jeg betyr 60mm fall, og DX står for høyre. Jeg tror det er/var mulig å kjøpe skivesett med mer og mindre fall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...