Jump to content

mms/sms viltkamera som åtevarsler?


villmænn

Recommended Posts

Hei, er det noen av dere som har såpass erfaring med mms/sms viltkamera at de kan fortelle meg om man kan bruke det som åtevarsler? Min første tanke er at kameraet må sende sms hver gang det blir tatt bilde/film, da mms fort kan gå litt treigt, spesiellt ved dårlig dekning. Går det an å sette de opp på denne måten? tanken er da at bilder og film kan jeg velge å hente ut manuellt, men jeg vil ha varsling hver gang det er aktivitet. og hvor bra er antennene på disse kameraene? det er ikke akkurat tipp topp signal overalt i mitt jaktterreng. Håper noen kan være behjelpelige.

Link to comment
Share on other sites

Ja, har prøvd dette, fungerer som snus. Er ca 1 min forsinkelse på MMS-mottak ved normale mobilforhold, og rev som er på åta kortere tid rekker en knappest å ta om en har en vanlig åtevarsler...

 

Men du har ikke fått til å sende sms? jeg har opplevd at mms har tatt fra en time til en dag med dårlig dekning, sender ikke enormt mye mms, men det kan oppstå store forsinkelser har jeg erfart værtfall. ser mange kameraer har mulighet for sms, men det virker som det kun kan sende "statusrapport" ved et gitt tidspunkt hver dag, og det hjelper jo lite =)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...