Jump to content

Cz455 løpskifte og kikkert løsninger.


federal79

Recommended Posts

God ettermiddag i kammeret..

 

Har nå fått igjen søknaden min på cz455 med 22lr løp og 17hmr løp. Har noen spørsmål til dere som har erfaring med 455èn og dens løpsbytte.

 

Tanken min var i utgangs punktet å få montert på en form for QR til kikkert, da jeg vil slippe å bruke samme kikkert på begge løp 22lr og 17hmr, regner med at forskjellen i treff punkt vil være stor.

 

1: Blir det nevneverdig treff forandring om en demonterer løpet for så igjen å remontere det?

2: Hva QR system er billigt og som eventuelt vil funke på en cz455?

3: hva kikkert er å anbefale? Begge løp skal brukes til plinking på relativt korte hold av jentungen, samt at jeg tenkte å plinke kråke og tjor med den. 17hmr gjerne litt lenger hold også.

 

4: Vil jo gjerne få dette dempet også, noen med ambefaling av rimelig demper som funker til begge løp?

 

Takker på forhånd for kloke svar...

Link to comment
Share on other sites

Leupold VX I 3-9x40 er ein grei kikkert for pengene, heilt grei optisk sett, og tåler litt juling. Det blir vel ikkje heilt feil med QR eller QRW montasjer. Veit ikkje kven av dei som er best, men det veit sikkert andre her som har brukt dei.

 

Er ikkje heilt stø på dempere til .22/.17 kaliber, men eg høyrer mange skryter av A-tec sin demper, den skal væra bra.

 

Lykke til med knallflott rifle, misunner deg litt den der. :)

Link to comment
Share on other sites

Er veldig greit med parallaksejustering på en salong.

Alternativt: Leupold RF Special, de er fast parallaksjustert på kortere hold for salongrifle (RF Special står for Rimfire Special). Finnes i hvert fall som 2-7x33.

Kjøpte selv nylig en Millett, den har parallaksjustering ned til 10 yards.

Link to comment
Share on other sites

Har fått litt å undersøke nå... Tusen takk for hjelp sålangt.

 

Vil dempe efekten på 22lr bli vesentlig mindre med en demper for 17hmr?

En demper til .17 kan du ikke bruke på .22... Siden .22 er større enn .17 så vil kula stoppe i dempern hvis den er noe tess... Mente du motsatt, så ja, litt, men trolig ikke noe særlig... Kjøp en a-tec 22 og noen ekstra moduler...

Link to comment
Share on other sites

Og til deg HP kan jeg stikke innom en dag og se....

Det lar seg vel alltids gjøre, skal bare låse barskapet :wink:

Millett-kikkerten er forresten en 6-25x56, kanskje litt større enn du hadde tenkt...

Du kan jo også kikke innom prosjekttråden min i Salongen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...