Jump to content

Sabatti Forest avtrekksproblemer?


Skarpsniker

Recommended Posts

Som kjent leveres Forest'n med advokatgodkjent avtrekk på rifleløpet. Fikk børsemaker til å justere ned fra ca. femti kilo til litt mindre. Jeg vet ikke eksakt hva det ligger på nå, men synes fremdeles det ligner mer på tautrekking enn skyting når jeg ligger på standplass. Problemet blir som følger; børsemaker mener det kan være fare for at 7x57R'n går av når jeg skyter med hagla hvis han justerer avtrekket enda mer ned.

Har noen av dere Gentlemen erfaring med dette? Jeg kan jo evt. bare ha riflepatronen i lomma...

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg bytta inn Sabattien min av samme grunner. Var omtrent umulig og få gode avtrekk på rifleløpet gr. alt for hardt avtrekk. Bytta den inn mot en Garmin astro som jeg trengte enda mer enn en combi :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig for andre å overprøve konklusjonen til børsemakeren bare basert på det du skriver. En som skal gi deg en annen vurdering er nødt til å prøve børsa.

 

Det kan bli så lett, at den går av sammen med hagleskuddet. Dette er grunnen til at tyskere liker snellert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg byttet til meg en Sabatti kombi i 12/70-243w.

Var på skytebanen å skjøt inn, rifleløpet på fremste avtrekker. Synes det er feil.

Var på gåsejakt, og skulle bruke hagleløpet på overflyger. Traff ikke og en rar rekyl i våpenet..... rifle løpet gikk av på bakre avtrekker også.

Så dette måtte testes, fremre avtrekker går rifleløpet og på bakre går nå begge løpene av......

 

Han som hadde våpenet før, en kompis, har hatt det i noen år og aldri brukt det på annet enn bane med enten rifle eller hagle. Da han kjøpte det var en tennålen gåen og den ble skiftet av børsemaker for 3-4 år siden.

 

Hvilket løp skal gå på hvilken avtrekker? Jeg ville synes at fremre avtrekker bør gå på hagleløpet....

 

Skal demontere, å studere det. Men regner dette mest som jobb for børsemaker.

Var heldig da rifleskuddet gikk, det var heldigvis ut over havet og ikke inn mot bebyggelse....

Link to comment
Share on other sites

Da er den demontert, og studert...

Det er snellertavtrekk på rifleløpet og det er på den fremste avtrekkeren.

Kan omtrent puste på avtrekket før det går av, så her er det noe som er slitt/ feiljustert.

Tror inngrepet på hanen er for lite, så den skal sendes inn til børsemaker.

Kan ikke gå i skogen med et våpen jeg ikke stoler på :cry:

Link to comment
Share on other sites

Lurer også på å gjøre noe med avtrekket da det er tungt - har skutt en del 3-skudds serier nå og det blir som regel 1 skudd som stikker avgårde. Men må si jeg blir litt skeptisk til å endre dette hvis rifleløpet kan gå av når jeg skal bruke hagleløpet. :shock:

 

Er det noen som har gjort dette som bare er fornøyde ?

 

Rifla er på bakerste avtrekker....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...