Jump to content

Pardini 45-problem med utkast


Recommended Posts

Min trofaste Pardini .45 sliter med utkastet av tomhylsene.. Den har aldri kastet hylsene særlig langt, men har da fungert.. Nå sliter jeg med at enkelte hylser blir stående på skrå med bunnen mot neste patron, og framkanten på hylsa opp i mot kammeret..

 

Det jeg lurer på er om pardini 45 vanligvis kaster hylsene veldig forsiktig ut.. Noen som har erfaring??

 

Jeg har montert ny utdrager, ny utdragerfjær, og ladningene er kraftige nok (145 i faktor)

Link to comment
Share on other sites

Hei Øyvind

 

Det er noen år siden jeg solgte pardinien i.45, men husker jeg fikk samme problemet som du nevner. Jeg trodde også at det var utdragere osv, men løste problemet med litt mer trykk.

Du nevner faktor på 145. Det vil si 200grain kule i 725 ft/sek. Det blir nok litt i svakeste laget. Forsøk med litt mer krymp, 310 krutt kan hjelpe hvis du ikke allerede bruker dette, eller litt mer krutt.

Et annet triks som amerikanerne bruker til svake skiveladninger, er en dråpe med olje på øverste patron i hvert magasin du lader. Det holder all svart gjørme flytende i og rundt kammeret. Det virker, men det blir fryktelig grisete.

 

mvh Tom L.

Link to comment
Share on other sites

Ny utdrager (litt filt på der den ligger mot sleiden så den klemmer litt hardere mot hylsa), ny utdragerfjær, litt friskere ladninger, testa både 160 0g 200 grs kuler, og det ser ut til at alt fungerer igjen :D:D

 

Men bare testa ca 150 skudd, så vet jo ikke før jeg har skutt endel hundre til om alt er 100%, men hadde ingen feil på de 150 iallefall

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Fikk høre om en kar som sleit med samme problem,var støtbunn som var litt feil plassert som gjorde at utdrager ikke alltid nådde hylse.

Ikke helt sikkert på om jeg husker rett men har tlf nr til eiger av våpenet,(han driver våpenbutikk på vestlandet) våpenet ver nå hos Pardini til utbedring,reklamasjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...