Jump to content

Hvilken samling med partizan kuler?


Kjetil-A

Recommended Posts

Hei. Har ikke ladet selv med 180gr SP, men ammoen de leverer i 30-06 går på lappen eller to. Har ladet 6,5x55 med 120gr HPBT med gode samlinger ned til 15mm, men av og til en som skjeier ut. Tror det er viktig å finne rette ladningen for rifla. For mye eller for lite sprer. I cal.30 har jeg ladet med 168gr HPBT til 30-06, og de går greit. 5 skuddserie innen innertier, men av og til slengere her også. Jevnt over OK kuler til trening. Men bruker for det meste Sierra MK HPBT 168gr. 3 skuddserie innenfor en lapp. Noe Speer 168gr HPBT blir det også, og her er presisjonen formidabel - ofte bare ett hull. Oftest til langhold går det Speer. Gjenganger på både cal. 6,5 og .30 er ujam vekt og mindre diameter på kulene enn Sierra og Speer sine kuler. Lapua FMJ BT (D46) sine kuler er formidable.

 

Når det gjelder blyspiss, så er det andre kuler som er bedre enn Partizan sine. Men for å skyte opp med på reinen holder de godt vil jeg tro - vil ikke bruke de på jakt, selv om jeg vet fler som gjør det. Nå kommer visstnok Fusion med sine kuler, skal bli spennende å prøve ut. Prisen skulle heller ikke bli så vanvittig ille heller....?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...