Jump to content

løpsbyttesystem


drever69

Recommended Posts

har blitt den lykkelige eier av en remington seven med heens løpsbyttesystem :D i 358 win og 260.Det jeg lurer på er om jeg kan bruke løp av andre rifler enn remington med tilpassning? er jo dreid ned nokså mye i bakkant med dette systemet,kunne tenkt meg ett finkalibret løp til rev å kråke med tiden. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Tikka som jeg har flere løp, sluttstykker, kikkerter og stokker til... nå mangler jeg bare litt børsemakerarbeid for få alt tilpasset slik jeg ønsker. Og når det er gjort så regner i allefall jeg med at jeg har det jeg trenger uten å fylle et digert stålskap med rifler som jeg nesten aldri får brukt. Da kan jeg skru sammen den rifla jeg trenger avhengig av hvilken sesong jeg er inne i.

Link to comment
Share on other sites

Ja dette Heen-systemet er egentlig genialt ! For systemet sin del er jeg meget usikker på om mr. Heen fant opp dette først for det er over 30 år siden jeg så dette første gang da en kjennig av meg hadde 3 kalibre i M-98'n sin og det var laget eksakt på samme vis men det ser ut som Heen har fått reg. patent på seg . Ja ja spiller ingen rolle for meg .

Regner med at børsa må sendes til ham for tilpassning :D

Link to comment
Share on other sites

Greit med løpsbyttesystemer. Men en bør ha minst ei børse som er ferdig og innskutt til enhver tid i skapet også.

Ei børse som det aldri "tukles" med.

Jakt og skyting kan en drive med hele året, så om det kommer en invitasjon med *svært kort varsel* er det dumt å ha børsa liggende i deler, eller kun ha ammo til pipa som ikke sitter i låskassa.

Dette er godt ment fra en med smertelig erfaring... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Bamrud må da vite at man aldri har rifla liggende i deler :)

 

Men jeg mener det er kjekt å kunne tilpasse utstyret til formålet, litt avhengig av årstider og slikt.. det er ikke snakk om å begynne å skifte løp og sikter når det dukker opp ei rype i stede for en rev!

 

Og selvfølgelig, jeg har da et jern i reserve i tilfelle noe teknisk svikter. Men min intensjon med flere piper, stokker etc er å kunne tilpasse bruken litt i stede for å ha 10 - 12 rifler stående i skapet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...