Jump to content

Hvilken hagle skal jeg velge?


LurerPåMye

Recommended Posts

Har du skutt mye med hagle? Hvordan takler du rekyl?

 

Grunnen jeg spør er at du ikke har mange kiloene og ta i mot med.

 

Hvis du ikke har noe problem med å skyte 2-4 serier på leirduebanen uten å ta skrekken så kjøper du deg en billig 12 o/u og kapper i vei for å få noenlunde passform.

 

Sliter du derimot med rekyl så hjelper det nok med halvauto men uansett blir dette en hagle som ikke vil passe deg noe særlig mer enn et par år og det er neppe verdt å legge for mye penger i det..

Link to comment
Share on other sites

Følger cipheron her: noe billig som smeller og du kan bruke sag på uten å gråte deg i søvn: dvs en brukt Star. Legg til en skikkelig koblekappe for rekylen og du er klar for trening.

 

Alternativt en halvautomat som det finnes ulike billige kolber til. Akkurat hvilket merke er jeg usikker på, men amerikanerne har gjerne "junior" kolber i sortimentet pluss et livlig marked for deler.

Link to comment
Share on other sites

Må dere slutte å mobbe de 41 kiloene med muskler :)

Ta å gå gjennom finn.no å fin deg noe brukt og billig.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... 2Fu&sort=3" target="_blank

Eller ta deg en tur innom butikken å fin en som passer deg, så tar du deg en tur innom finn etterpå å ser om du finner en som e brukt.

Rekylen e ikkje så farlig den blir du for vant til.

Pump/halvauto e også en fin fin ting.

Vist du forteller kor du e fra så kan det godt hende du kan få prøve av folk her inne.

Kiloene betyr lite, det som er viktig er at du finner deg en som passer godt, ligger godt i skulderen og at du når frem til avtrekkeren :D

 

Ray

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...