Jump to content

hvilken peep?


Eiesaren

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

at du får peeprotasjon på nye buestrenger handler egentlig bare om at man har brukt for billig materiale, og at man ikke har vært nøye nok når man lager strengene (igjen, et kost/nytt-sprøsmål for produsent).

Jeg bygger buestrenger til compound selv, og med rett materiale, riktig bygget, og med nok kordeller, er peeprotasjon et ikke-problem.

 

Å prøve å rette problemet med peeprotasjon med å binde fast med tube osv, er strengt tatt som å reparere rustbulk på bil uten å ta bort rusten før man kitter og lakker.

resultatet er selvsagt at du ser gjennom peepen hver gang, men strengen vil vri seg, og påvirke skuddet på en måte du ikke vil at den skal gjøre.

 

Ta deg tid til å skyte de 200-250skudda det kreves å få strukket strengene ferdig. skyter du disse skuddene på barmatte, så gjør du unna teknikktreningen også, og får en bue som går mer presist.

Link to comment
Share on other sites

Hva med hullstørrelser ?

 

for min Del, velger jeg en størrelse som gjør at jeg ved fullt opptrekk helt nøyaktig liner opp ytterkanten av synsfeltet i seeren med kanten på scopehuset.

Litt teit forklaring, men er det vanskelig å forstå; si fra, så skal jeg prøve en gang til.

Link to comment
Share on other sites

Hva med hullstørrelser ?

 

for min Del, velger jeg en størrelse som gjør at jeg ved fullt opptrekk helt nøyaktig liner opp ytterkanten av synsfeltet i seeren med kanten på scopehuset.

Litt teit forklaring, men er det vanskelig å forstå; si fra, så skal jeg prøve en gang til.

 

Hei ! Helt greit forklart . Etter som jeg er aktiv diopterskytter med rifle har jeg stusset litt på at jeg har så stort hull i peep'n i min Hoyt som jeg har hatt i 16 år . Det blir ikke så lett og sentre siktebildet når en ser halve kongeriket gjennom der . Har jo selvsakt vist at disse er utskiftbar men det er vel bare siste året det er noen her jeg bor som har fått seg bue . Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Du får flere forskjellige typer peep. den enkleste å jobbe med når du ikke vet 100% sikkert hvilken størrelse som er rett for deg, er specialty super peep. der monterer du peepen, og så kan du bytte innsats etter smak og behag. disse får du som sett med peep og 4 eller 5innsatser (hukommelsen svikter ) med monteringsverktøy, eller du kan kjøpe bare peep og enkeltvise adapter.

Sjekk www.buesport.no eller www.bueutstyr.no. de burde ha. Hvis ikke har alltids www.lancasterarchery .com sånt på lager.

 

Btw, er vel på tide å bytte ut den Hoyten med en bedre bue? En Alpine Archery com Concorde Target feks. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Du får flere forskjellige typer peep. den enkleste å jobbe med når du ikke vet 100% sikkert hvilken størrelse som er rett for deg, er specialty super peep. der monterer du peepen, og så kan du bytte innsats etter smak og behag. disse får du som sett med peep og 4 eller 5innsatser (hukommelsen svikter ) med monteringsverktøy, eller du kan kjøpe bare peep og enkeltvise adapter.

Sjekk http://www.buesport.no" target="_blank eller http://www.bueutstyr.no" target="_blank. de burde ha. Hvis ikke har alltids http://www.lancasterarchery" target="_blank .com sånt på lager.

 

Btw, er vel på tide å bytte ut den Hoyten med en bedre bue? En Alpine Archery com Concorde Target feks. ;-)

 

He he ! Har du en slik du skulle ha solgt du nå da :?: Du får legge et bilde på PM da :D

Link to comment
Share on other sites

Nei, concorde'n min får du ikke. den er en viktig del av planen om 1/4finaleplass i NM i august:-)

 

Da lurte du meg litt på formeleringen av setningen . Ja jeg skulle ha byttet og det blir nok snart men bilen tok en uventet del av beholdningen så jeg må sansynelig drøye litt .

Lykke til med mesterskapet :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...