Jump to content

Talley på Tikka?


Recommended Posts

Ikke noe galt i å benytte baser under QR ringene. Har dette selv på en Sako 75.

2,5-10x48 kikkert (30mm rør), de laveste ringene, og passe lav ned mot løpet, 3-4mm luft...

Men har du en kikkert med mindre objektiv så blir det helt klart lavere med ringer rett i kassa.

Sjekka med min 3-12x56 også, og det ser ut som om den går med et nødskrik, grunnet lengre kikkert og større "frihøyde" lengre frem.

Vil tro det stemmer på Tikka også.

Ser de har baser til Tikka:

http://www.talleymanufacturing.com/cgi- ... roller.cgi

Link to comment
Share on other sites

Det er rent komisk å se hvordan mange ikke svarer på spørsmålet ditt.

 

Når det gjelder hvorvidt det er gods nok til å frese ut spor, så er jeg usikker mtp fremre låskassebro. Kassa er kantete, og jeg tror det kan bli lite gods igjen på toppen.

 

Tikka-kassa er det beste man får med tanke på vridningsstabilitet, men stedvis blir det lite gods om man freser seg ned i den.

 

Jeg vil anbefale deg å satse på noe som bruker sporet slik det er. Dumt å risikere å ødelegge ei veldig bra låskasse!

 

Nå har jeg mi Tikka hos Viken, ellers skulle jeg målt og sett skikkelig på det, nå ble det mest synsing etter hukommelsen.

Link to comment
Share on other sites

Ja vil gjerne ha QR, ellers hadde det nok havnet Optilock ringmontasje på rifla!

 

Det er lite gods i T55 kassa. Hadde ikke tatt sjanse på å frese tally spor i den.

 

Hvorfor prøver du ikke å få kjøpt et par orginale Tikka QR montasjer brukt. Jeg har hatt dette på en T55 som ble brukt til langholdskyting. Den satte 5-skudds grupper på under 10cm på 300m når jeg byttet mellom 2 kikkerter for annethvert skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...