Jump to content

Nytt avtrekk til en gammal Glock 17


Mikkel

Recommended Posts

Var ute og lufta min gamle Glock 17 her om dagen. Alt for lenge siden sist. Som vanlig virka pistolen prikkfritt, men spredte også kulene utover hele skiva. Denne pistolen har et utrolig dårlig avtrekk. De fleste leketøyspistoler jeg har prøvd gjennom tidene har bedre avtrekk enn min gamle kriger.

 

Har forstått det slik at det skal være mulig å få tak i nye avtrekk til Glock. Hvor får man tak i dette, og er dette noe man kan montere selv?

Link to comment
Share on other sites

Fikk pakke fra http://glockstore.com/index.php sist lørdag. Bestilte det dyreste avtrekket de hadde. ZEV V2 Fulcrum trigger, komplett. Pluss nye pinner, magasinbrønn og noen fjærer.

Brukte ca en time på å bytte, var egentlig veldig enkelt. Avtrekket ble mye bedre. Bl.a. så kom selve avtrekkeren hele 8 mm. lenger bak i hvilestilling. Det vil si mye kortere avtrekk.

Har prøvd noen skudd, og er fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Ta en titt på denne: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=27622

 

 

 

http://www.glockparts.com

 

På den siden får du det du trenger vil jeg tro.

 

Delene tar 10 min å innstallere selv.

 

 

 

Hvilke av delene på denne siden er det jeg trenger, og hva vil et godt avtrekk til slutt komme på ferdig montert med frakt, toll osv.?

Link to comment
Share on other sites

Var ute og lufta min gamle Glock 17 her om dagen. Alt for lenge siden sist. Som vanlig virka pistolen prikkfritt, men spredte også kulene utover hele skiva. Denne pistolen har et utrolig dårlig avtrekk. De fleste leketøyspistoler jeg har prøvd gjennom tidene har bedre avtrekk enn min gamle kriger.

 

Har forstått det slik at det skal være mulig å få tak i nye avtrekk til Glock. Hvor får man tak i dette, og er dette noe man kan montere selv?

 

Det var nok ikke pistolen som spredde kulene utover hele skiva, men kanskje det var skytteren :winke1:

 

Hvor mange skudd har du skutt med Glocken? Avtrekket til Glocken skal vare greit i 10,000 før man begynner å skifte på ting. Det eneste man som regel trenger er noen fjærer som koster minimalt. Resten gjøres bare rent og kanskje poleres så blir den som ny (og kanskje sette inn en 3.5# connector). Når det er sagt, så vil jeg si at det er veldig mye bra avtrekk tilgjengelig til Glock som vil gjøre avtrekket bedre enn orginalt. De er ikke så veldig dyre heller, så det kommer ann på hva du vil bruke pengene på.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe tvil om at det er skytteren som sprer over hele skiva. Vet at pistolen egentlig ikke går så verst, selv om løpet er ganske preget av at tidligere eier sannsynligvis har skutt gammal krigsammo med korrosive hetter i den, uten å pusse. Har egentlig ingen formening hvor mange skudd våpenet har gått heller.

 

Men avtrekket er så dårlig at det nesten må oppleves.

 

Før jeg bestemmer meg for å få fiksa dette bør jeg få en formening på hvor mye det kommer på å få bytta til et brukbart avtrekk. Er jo ikke så mye som skal til før man like gjerne kan kjøpe en annen brukt Glock hvis man kommer over et fint eksemplar.

Link to comment
Share on other sites

I tråden det var linka til finner du ut hva som må gjøres. Hos Glockparts finner du prisen på delene. Det kostet meg noen hundrelapper å få et Glockavtrekk som jeg er fornøyd med. Så kan du veie det opp mot søknadsgebyr, prisforskjell og det faktum at du kanskje uansett må bytte noen avtrekksdeler på den Glocken du eventuelt kjøper i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...