Jump to content

Tips til amunisjon for innskyting av 6,5x55


Recommended Posts

Hei jeg har akkurat fått meg min første rifle en tikka t3 lite ss 6,5x55. Jeg lurer på om noen kunne gitt meg noen tips på hvilke amunisjon jeg buurde benytte meg av til innskytning av rifle for storvilt prøven. På forhånd takk fra en nybegynner :?

 

jeg satt med samme spm som deg en stund tilbake. Jeg endte opp med Norma Oryx til storvilt. (Går veldig godt i tikkaen) Koster litt, men er ikke sååå mange skudd du trenger i året. Ellers bruker jeg Norma Jaktmatch,men til mindre ;) Går ganske likt som Oryx, hos meg er det 1 klikk opp på kikkerten.. Håper dette hjalp

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke helt hva du spør om. Mener du hva slags jaktammo du bør gå for på jakt, eller mener du hvordan du bør skyte inn kikkertsiktet ditt første gang du er på banen...? I fall siste alternativ: En billig en. Vanlig treningsammo. Jaktammo går stort sett ganske likt treningsammoen. Altså; du skyter inn med billigste sort treningsammo, og så tester du hvor jaktammoen går med et par skudd. Skru så mye som den avviker fra sentrum, skyt ett testskudd til for å se at du ikke har skrudd helt feil, og skyt prøven.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...