Jump to content

Hundebur NEG - anbefaling?


H.K.

Recommended Posts

Spørs vel litt hvor mye plass du vil avse, og hvor mye tid som skal tilbringes i buret.

 

Jämthunden min har et 120 x 90 cm hjemmelaget bur med madrass, mat og vannskål. Det er plassen hans og han løper dit når jeg sier "på plass".

Der er han både på dagtid og om natten, når jeg sover (jeg jobber mye natt) og når vi er ute av huset.

 

Men om gråhunden din kun skal sove der trenger han nok ikke så stort :)

Om det skal brukes i bilen og, så får du måle deg frem.

Link to comment
Share on other sites

Men om gråhunden din kun skal sove der trenger han nok ikke så stort :)

Om det skal brukes i bilen og, så får du måle deg frem.

Det er til bruk i bil, samt soveplass i gangen inne. På dagtid skal han vera i ein romsleg gard.

Link to comment
Share on other sites

Takk for innspel! Eg har eit Herkules som eg kan bruke i bil, men det er så stort at heile bagasjerommet på Mondeoen er fullt - samt at det blir alt for stort der eg har tenkt å ha det inne. Blir nok eit passeleg stort nettingbur.

Link to comment
Share on other sites

Nevnte nettingbur i str 4, som er 90 cm. på langsida synes jeg er passelig for støver/neg. Bruker samme størrelse på alle, og som skrevet som kriterier over her: de har god plass, men ikke for god plass. NEG'n min fikk bur da han var ca 6 år, og han stor-digger buret. Når han er inne storkoser han seg der.

 

Anbefaler absolutt herkules-buret i bil. Selv har jeg dobbelt VarioCage-bur i bil. Dette fikk akkurat plass i avensisen jeg hadde. Fordelen med VarioCage er at de kan justeres i lengden. Her har jeg str. Medium, og er akkurat passe stort og trangt til bilbur å være. Er NEG'n veldig stor kan Medium bli litt småsnaut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...