Jump to content

Pistolgrep fra Tyskland....


pmuggeru

Recommended Posts

har bestillt ett Nill grep fra tyskland, dette har tatt litt tid og jeg purret opp dette. Fikk svar at de måtte ordne export tillatelser osv for dette pga av dette var en våpendel... vil dette da gi meg problemer å få inn i norge da ? Mener jeg har lest ett sted at grep ikke skulle være noe problem å få inn her til lands ??

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestillte et grep fra de i februar.. Gikk en god stund uten at jeg hørte noe, faktisk opp i fire uker.. Sannsynligvis fordi dem måtte lage grepet.. Om de hadde noe export tillatelser eller lignende vet jeg ikke, men fra jeg fikk mail på at grepet var sendt, så var det i Norge etter noen dager..

 

Problemet er da tollen, som vil ha en kopi av fakturaen din, slik at de får fortollet det..

 

Det du gjør da er å vente til du får et sendingsnummer, og videresende den mailen du får fra nill til postfortolling.pgo@posten.no. Da er slipper du nok unna fortere enn jeg måtte, siden dem sendte brev og allting.. Et grep er ikke noe som er registreringpliktig, og lisenspliktig her, så du trenger ikke noe mer enn en kopi av faktura slik at de har prisen, og kan fortolle det.

Link to comment
Share on other sites

har bestillt ett Nill grep fra tyskland, dette har tatt litt tid og jeg purret opp dette. Fikk svar at de måtte ordne export tillatelser osv for dette pga av dette var en våpendel...

 

Har handlet fra Nill mange ganger, senest i januar.

 

Har aldri hørt om noen exporttillatelse før, det er altså noe nytt.

Så nå må vi handle fra Børselars til 2,6 ganger prisen (men da har en jo reklamasjonsrett.. :lol: )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

se der ja..... 4 uker ble det i alle fall... det er pga at grepene anses som våpendel og de må ha eksport tillatelse for å eksportere de utenfor eu. Så vet evt andre som skal bestille det også... blir jo gøy å høre hva den norske tullen sier for noe da :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...