Jump to content

6,5-06AI


bigblazer

Recommended Posts

No begynner det å fungere med AI en å ,etter mye problemer med hylser osv .Starta med rem 25-06 hylser 270-280 å no lapua 30-06 hylser Først da lapuan kom i hus begynte det å løse seg å no har jeg fått 951m/s på N570 krutt.

Gikk ned igjen til 911m/s for å få den beste presisjonen.

 

Kjempe fornøyd

 

Dette bli moro på langhold

Link to comment
Share on other sites

Har ladet 6,5-06 i mange år, er enig med Buster ang. hastigheter med 140 grain kule.

Dette er skrevet i ett Amerikansk forum:

I have two 6.5-06 rifles and one 6.5-06 Ackley Improved built on 98 Mauser actions. They all shoot great. I must admit, although the Ackley Improved case looks better with its 40 degree shoulder, it is very little, if any, improvement over the standard version. Cases for the non-improved version are easily made by simply running a 25-06 case.

Link to comment
Share on other sites

Jammen herregud'a folkens. :shock:

 

Hvis vi ikke skulle rote med patroner som har en annen paton som gjør samme jobben så ville dette forumet knapt eksistert og vi hadde hatt 5-6 forskjellige patroner å velge blant.

 

Det er jo akkurat det som er noe av poenget med denne hobbyen. Jeg har en 6,5-06 fordi det er en smule sært. :oops::lol: 6,5-06 AI er enda særere og bare det er nok til å holde på med denne. :mrgreen:

 

Hadde forresten en 6,5-06 AI i henda her om dagen (en kollega kom med en neve forskjellige patroner her om dagen og ba meg gjette hva det var) og den er stilig. Ikke nødvendigvis pen, men stilig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...