Jump to content

Viking technology lyddemper vs. Hausken/A-Tech


korporal

Recommended Posts

Jeg ble presentert for en Viking lyddemper i dag, men jeg kan ikke noe om denne typen dempere.

Jeg kan heller ikke huske og ha lest noe om disse i forskjellige tester heller.

Er det noen som har vikingdemper eller flere typer som kan si noe om kvaliteten, funksjonaliteten og pris på disse kontra Hausken og

A-Teck.

 

Mvh Korporal

Link to comment
Share on other sites

Hei Korporal,

 

Viking demperen var/er ett samarbeid mellom Viking Technology og Jaktdepotet. Demperen er laget med basis i den "gamle" demperen til H&K G36 som ble utviklet i samarbeid med Vinghøeg og H&K hadde patent på fram til 2005. H&K patentet ble ikke fornyet av H&K, men Intellectual Property på varen var/er fortsatt på konstruktørens hender som idag driver Viking Technology. Det har tidligere også vært smarte folk på konstruktør siden i Norge :D

 

G 36 demperen har også blitt brukt som basis av andre lyddemperprodusenter som ufortjent har fått rykte på seg for å være veldig innovative og nyskapende.

 

Viking demperen ble testet bl.a av Vapentidningen i fjor vår? om jeg ikke husker feil. Demperen med den beste dempingen ved venstre øret av samtlige Ø45mm demperne i testen.

Link to comment
Share on other sites

står også fint lite om sonic demperen deres...

Med min tynne kunnskap og erfaring med lyddempar bør eg vel helst halde kjeft, men eg fekk montert ein Sonic på ni-tre-mauseren før påske. Eg har berre skote ca 40 skot med han, men er så langt godt fornøgd! Virkar som han er godt laga, og dempar smell og rekyl omtrent som venta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...