Jump to content

For godt til å være sant?


Barbarosso

Recommended Posts

Blir ca Kr 3.200,- i norske kroner, er ingen ekspert, men det er jo noen ting som er svært så lønnsomt å kjøpe i utlandet, så jeg oppfatter vel ikke dette som så veldig mistenkelig, kjøper du i Norge til full pris er du 100% sikker på hva du får, og kan levere varen tilbake i sjappa om det skulle være noe galt.

Link to comment
Share on other sites

De virker hvertfall rimelig seriøst med lenker og slikt. Fant en tråd der de diskuterer kundeservicen, virker som en habil nettside etter kommentarene å dømme.

 

http://www.photography-forum.org/showthread.php/30449-Morris-Photographic-good-mail-order

 

Hvis du vurderer kikkerter i den prisklassen så anbefaler jeg deg å ta en titt på Hawke ED modellen som ble nevnt i en annen tråd på kammeret. Jeg har hatt en av de andre modellene som ble nevnt (promaster 8x42) en stund, og den er veldig veldig skarp, uten at jeg har hatt mulighet til å sammenligne med tilsvarende zeiss eller noe slikt. Men den var langt skarpere enn nikon monarchen, og den er ikke direkte dårlig.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=24&t=43895&hilit=hawke

Link to comment
Share on other sites

Imagic er testa grundig i norge og har fått en veldig bra score (bla rated høyere enn zeiss sin serie i samme prisleie). Justerbare ringer gjør den god for brillebrukere, og takkantlinsene har veldig bra randskarphet.

 

Den fås i 7x42, 8x42 og 10x42. Tenkte på den midterste siden jeg skal bruke den under elgjakta og der blir det ikke store avstander (maks et par hundre meter). 10x blir for sterk da det blir for lite synsfelt.

 

Men bevares, jeg har brukt en russisk Foton i 7x36 i mange år. Og jeg ser dyr i denne og, men til sammenligning mot en skikkelig kikkert er det som å se gjennom to dorullkjerner...

 

Tar sjangsen og bestiller en Opticron.

 

God helg.

Link to comment
Share on other sites

Gledesdreper ;-)

 

Tja, 364 pund blir med dagens kurs 3180 kr. Med moms 3975,- Norsk pris er 6500,- Det blir vel neppe 1500 i frakt og fortolling. Det blir ihvertfall ikke det når jeg kjøper deler til landroveren min.

 

Uansett så kjøper jeg den til Svalbard, da jeg har noe jobb der og er innom i ny og ne.

Link to comment
Share on other sites

Sant, da kan det fort bli vanskelig, for de "over there" driter egentlig glatt i oss småttinga her på berget når vi klager, da er det bedre å la forhandleren ta regninga. MEN, det har jo skjedd at det har løst seg på en fin måte, og har man dessuten en god dilalog med en forhandler skjer det jo iblant at det vanker litt rabatter.....

Link to comment
Share on other sites

Ja grådig forhandlere! med tanke på det lave lønnsnivået og de rimelige husleie prisene vi har i norge så er dette merkelig. Er først når man havner i en reklamasjon`s situasjon man legger merke til at de ikke alltid lønner seg og handle i utlandet..

 

Er jammen ikke alle reklamsajoner som går på skinner her hjemme hvis det er det du tror, har vært nok av tråder på det her på forumet :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...