Jump to content

Kan DU hjelpe meg? Carl Zeiss spm


chkongen

Recommended Posts

Hei.

 

Tenkte på og kjøpe ny kikkert til riflen, det jeg lurer på er zeiss Classic Diavari 2,5-10x50 m/lys (ca 8000 kr) bedre enn zeiss Victory V 2,5-10x50 Lotutec #4 uten lys (ca 11000) ?

 

Jeg har en leupold vx-r 3-9x50 med lys, kanskje ikke så mye forskjell på den og zeiss classic 2,5-10x50 me lys?

Hvilken er best under skum.jakt?

Har du positive/negative ting og si om de forskjellige?

 

Takk for svar

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hoved forskjellen på Classic og Victory er lotutec behandlingen på ytterlinsene til Victory. Vanndråper preller av, støv og skitt får dårlig feste og kan vanligvis bare skylles av. Andre forskjeller er glatt finish, noen få gram lettere og slank justeringsring på okkularet hos Victory. Classic har glassblåst finish.

Lyset i Classic'en er av den svake typen som er fin i skumring, ved sikting på mørke dyr, der gjerne trådkorset forsvinner med dyret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde uten lys for noen år siden. Så sendte jeg Victoryn til Tyskland for å montere lys og jeg syns det var stor forskjell. Det går på hvor sikker jeg er når det er skumring, jeg vet helt sikkert hvor senter er da jeg har den røde prikken mot dyret.

 

Senere kjøpte jeg også en S&B Zenith med lys, og jeg skyter alltid med det lyset, selv midt på dagen (night and day modell).

Mange mener tysk nr 4 holder, i dårlig lys - jeg mener det er bedre med lys.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...