Jump to content

Kikkertsikte diana mod 34


Sixpointer

Recommended Posts

Er så lei det gamle rælet som står på luftgeværet nå, at jeg har bestemt meg for å gå til anskaffelse av noe nytt. Ser at airgundepot har mye rimelig med montasjer osv. Har rett og slett ikke peiling på hvilke kikkertsikter som holder mål på et fjærvåpen. Er det noen som kan hjelpe meg? Gjerne justerbar forstørrelse. Ser NC star 4-16 selges for i overkant av 100 dollar, er dette noe å satse på? Og noen tips til montasje, så jeg slipper at siktet hopper av hvert 20. skudd?

Link to comment
Share on other sites

Og noen tips til montasje, så jeg slipper at siktet hopper av hvert 20. skudd?

Sportmatch. Disse er konstruert for bruk på kraftige luftvåpen og senere tilpasset bruk på annet. De fås både med og uten sjokkdemping. Med en så kraftg mekanisme som Diana 34 vil jeg anbefale en montasje med hel skinne og gjerne demping.

Tror det er Våpen-Søilen som importerer dem.

Link to comment
Share on other sites

har diana 34 selv. hadde tasco 4x32 sikte til 7-800 kr på den. etter at børsa hadde rista sundt 3 stk av dei sikta så gikk jeg tilbake til åpne sikter i gjen. fikk beskj om at man måtte kjøpe ganske dyrt sikte for at dei skulle holde på disse børsene. montasjene jeg hadde var av alu og dei ville ikke sitte i spora på børsa. brukte harpiks for å se om dei slutta å vandre men det holdt ikke i lengden. så skal du ha kikkert på den så må både montasje og kikkert være bedre enn det billig greiene jeg kjøpte.

Link to comment
Share on other sites

Beco Trading vil kunne gi en hyggelig pris på riktig montasje og en bra kikkert.

Hele min garderobe av skinner, glass og rør kommer derfra og jeg har pr idag aldri hatt noe krøll.

Til og med utysket fra Hatsan (kraftig oppfjæret 6.35) klarer ikke å rokke ved disse SportMatch festene, og til informasjon kan jeg si at når luftbørsa di gir deg blåmerker etter to skudd er det ikke et særlig brukervennlig våpen. Jeg kaller det bare for eselet, og det står laaangt inn i skapet...Treffer ikke en dritt med det heller, tiårets største bomkjøp..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...