Jump to content

17 hmr eller 22 wmr


baikalgutten

Hvilket kaliber?  

49 members have voted

  1. 1. Hvilket kaliber?

    • 17 hmr
      29
    • 22 wmr
      20


Recommended Posts

har 22wmr selv og kan ikke få lovprist den gamle gode "22mag "nok i jaktsammenheng. les på tidlegere tråder ang kalibervalg i 22 står under salongen tittel. det fine med 22wmr er at den er har godt trøkk og god fart i en fin allaround kombinasjon. med cci gamepoint/cci hp med flere så skyter du alt fra rev og ned til duer uten å måtte skifte ammo. duer blir ikke sønderskutt og rev blir effektivt avlivet med samme kula. kalibervalg er alltid vanskelig og har self mange meninger... kan bare anb 22wmr på det varmeste for den kjenner jeg til. 17 hmr har jeg ikke peiling på.

Link to comment
Share on other sites

er ganske ny i gamet, kjøpte meg en .17hmr for en stund siden. Et helt greit våpen til sitt bruk. Man må kjenne børsas å skytterens begrensninger så funker den helt fint. Ganske flattskytende, å går nok fint å skyte matvilt med den om man bruker gamepoint eller helmantel. Børsa mi grupperer best med cci gamepoint. For meg er den mest aktuell til revejakta å kanskje litt rype/kråke. Tror nok jeg blir å savne et litt grovere kaliber i enkelte situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

kansje det er derfor det kan være fornuftig med 22wmr da den faktisk er litt grovere. sjekk rimfire central com. der er mye lesestoff om begge kalibera. men lov verket er veldig forskjellig. ikke adopter hjorte jakt med 22wmr selvom det står at det er fullt lovlig noen plasser over there. dette kaliber er begrenset opp til rev her i norge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...