Jump to content

Styrketrening for pistolløft..


Woff

Recommended Posts

Hadde noe av de samme problemene selv når jeg startet med enhåndskyting. Trener på studio og fant da en veldig god øvelse på å øke muskelmengden og utholdenheten i den muskelen.

 

"Dumbell Front Raise", en veldig enkel øvelse å gjøre med enten manualer på studio eller ett Biltema sett som jeg så noen anbefale her. Da øker man bare intensiteten etterhvert som man blir sterkere.

Ja, man skal føle "No pain, No Gain" for det er tilfelle. Tar du øvelsene til du blir litt sliten er det ikke nok. Men må presse seg for at man skal øke litt i styrke.

Anbefaler å gjøre slike øvelser 3 dager før man skal skyte, så man ikke blir påvirket av stølhet eller utslitthet.

 

Youtubevideo av øvelsen:

Link to comment
Share on other sites

Dumbell Front Raise
Se der ja! Denne er absolutt verdt å øve litt på! Ikke at jeg tror han i videoen trenger noe trening da! :wink:

Girya/kettle bell trening ser også bra ut, men dette tilbudet finnes neppe mange steder i landet vil jeg tro...

Takk for fortsatt gode råd! :D

Link to comment
Share on other sites

Ett träningstips kan vara att använda hantlar med antingen 2 eller 3 kg vikt,(det är en del som har blivit övertränade )så är du inte

van vid att träna axlar så använd 2 kg hantlar sen kan du trappa upp med 3 kg.

 

Hantellyft åt sidan

 

-Ta en hantel i varje hand (2-3 kg)

-Lyft hantlarna rakt ut åt sidan (som du lyfter pistolen).

-När armarna är horisontalt med golvet håller du där i 10 sek, sedan vila i 10 sek

-Upprepa detta 9 ggr tionde gången försöker du att hålla upp till 3 min.

-Gör detta varje dag tills du klarar 3 min, sen underhållsträna 3 ggr i veckan.

 

OBS Lyssna på kroppen känner du smärta i axlarna vila några dagar

alternativt veckor, det finns skyttar som har fått värk i axlarna så var försiktig så du inte

övertränar dig, då kanske du får sluta helt med skyttet. :evil::evil:

PS. Jag klarade av detta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...