Jump to content

hvor får jeg kjøpt rhino krutt i hedmark


PederR

Recommended Posts

hallo

jeg lurer på hvor jeg får kjøpt rhinokrutt i Hedmark.

samt lurer jeg litt på hva slags rhinokrutt jeg skulle ha hatt. har lest at det er så si likt med norma's krutt men vet ikke hva slags krutt jeg skulle ha hatt av rhino da. samt priser lurer jeg på

 

takker for svar.

 

Mvh Peder

Link to comment
Share on other sites

Du får mase på forhandlerne dine om å ta det inn i hyllene så ordner det seg som regel.

 

Til kaliberne du lister opp er følgende gode krutt

 

308/9,3x62=Rhino 15

 

243/6,5x55/30-06= Rhino 22. Beste kruttet i 30-06 er egentlig 17/19 alt etter kulevekt men for enkelhets skyld er anbefalingen som gitt

 

338 Rum Rhino 25 og 30. Jeg vet enkelte har gode resultater med Rh 22, men det er i raskeste laget og gir raske trykkøkninger

Link to comment
Share on other sites

338 Rum Rhino 25 og 30. Jeg vet enkelte har gode resultater med Rh 22, men det er i raskeste laget og gir raske trykkøkninger

 

Min erfaring er at Rhino 25 er helt topp til 225 grain kuler, men blir litt for raskt til 250 grainskuler etter min smak, jeg fikk mer trykk en jeg likte, uten at hastigheten ble topp. Får ca 960 m/s med 97 grain R25 bak 225 grain accubond. 8) Rhino 30 er min favoritt til 250-grainskuler.

 

Som alltid, ladedata gjelder bare for min rifle, du må utvikle ladninger selv i egen rifle. Oppgitte data er å regne som maksladninger, så start lavere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...