Jump to content

Kjøp av salongrifle, match type


Kjetil

Recommended Posts

Jeg ser nå på en annonse på finn der de har en salong som koster 800kr.http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13797502&sid=xz6cabzSohq483443&WT.svl=Link Anshutz match greier. Det er enkeltskudds, dioptersikte og slik typisk "ståande" skyting stokk på den. Hvordan vil det være å bygge denne om til å ha kikkertiskte på og kanskje lyddemper? Er ute etter en billig og presis salongrifle, og da er denne et godt valg må jeg tro. Men hvordan blir den for sittende og liggende skyting? tenker da på den spesielle kolben. Den er vel om jeg tror rett "laget" for stående skyting

 

Takk for svar, og skulle det være noen som har en annen salong til salgs bare send PM

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Har en lignende slik .22 og det er et helt greit våpen. Har endret bakstykket noe på min. Bryr meg ikke så mye om det er en enkelskuddsrifle. Den er nok som du sier best egnet til stående skyting, men vil fungere helt greit til liggende også. Blir litt en smakssak - trivest best selv liggende med en noe "rettere"/lavere stokk.

 

Kvalitetsmessig er dette våpene helt i toppskiktet, men jeg måtte ha under noen shims mellom "base"/spor og ringene når jeg satte kikkert på min. Tror disse har krympet løpene på, noe som muligens har ført til at fremre bro er høyere en bakre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...